Pro Sepang je ve hře použití křídla na dvou rovinkách, Massa je proti

Pro Sepang je ve hře použití křídla na dvou rovinkách, Massa je proti

Podle Felipeho Massy je možné, že FIA povolí v Malajsii používání zadního nastavitelného křídla nejen na cílové rovince, ale i na té předcházející. Brazilec to nepovažuje za dobrý nápad.

Zadní nastavitelné křídlo, jež umožňuje navýšení maximální rychlosti vozu, mělo závodní premiéru v Austrálii. Cílová rovinka je ale v Albert Parku relativně krátká, takže efekt křídla byl o trochu menší, než FIA doufala. Nepomohlo ani prodloužení zóny pro použití křídla před poslední zatáčku.

Cílová rovinka okruhu v Sepangu je delší než ta v Albert Parku, navíc ji těsně předchází další dlouhá rovinka, což vybízí k povolení používání zadního křídla na obou.

"S nastavitelným zadním křídlem to tu bude zajímavé, protože v tuto chvíli je v plánu umožnit jeho použití v závodě na cílové rovince. Ale v Sepangu je ještě delší ta protilehlá rovinka, která vede opačným směrem," připomněl Massa. "Je také pravda, že by zvýšila šance při předjíždění. Takže všichni čekáme na konečné rozhodnutí FIA, abychom věděli, jestli budeme křídlo používat na přední rovince, zadní nebo na obou. Správné rozhodnutí by mohlo závod udělat zajímavějším pro jezdce i diváky."

"Osobně si nejsem jistý, jestli by bylo používání křídla na obou rovinkách nejlepší možností, protože podle mě by pak předjíždění mohlo být příliš snadné. Je třeba najít správnou rovnováhu mezi zvýšením šance na předjetí a příliš velkým počtem předjížděcích manévrů. V Sepangu následuje jedna rovinka druhou, takže když jste rychlejší než auto vpředu, nemusíte se ani snažit předjet na první rovince, jen se připravíte a přiblížíte co nejvíce, než jednoduše předjedete na druhé rovince."

Doporučujeme

Články odjinud