Pro případ námitek ze strany FIA má McLaren dvě verze zadního křídla

McLaren je přesvědčený, že je zadní křídlo na voze MP4-25 v souladu s pravidly, ale pro jistotu si na Grand Prix Bahrajnu přivezl záložní verzi, aby ho případné námitky stewardů nezaskočily.

"Nemáme další radikálně odlišný komplet, ale nikdy nevíte, co nakonec stewardi udělají," uvedl výkonný ředitel týmu Jonathan Neale. "V zájmu transparentnosti jsme vše konzultovali s FIA. Ovšem pokud se stewardi rozhodnou jinak, zůstává naší povinností závodit, takže máme zálohu, ale moc pozornosti bych tomu nevěnoval."

Řešení zadního křídla, které má podle Red Bullu snižovat odpor vzduchu na rovinkách a zvyšovat maximální rychlost, konzultoval McLaren s federací už v průběhu návrhu. Proto neočekává, že by odložená prohlídka ze strany technického delegáta FIA měla přinést změnu.

"U Charlieho (Whitinga) nejde přímo o inspekci, jen znovu potvrdí, že je spokojený, o což jsme se snažili během celého tohoto procesu," vysvětlil Neale. Podle něj jde o běžné vyjasňování určitých záležitostí, stejně jako se McLaren zajímá o určité komponenty některých ostatních týmů.

Do Bahrajnu ale McLaren přivezl také další úpravy aerodynamiky, které mají za cíl zlepšit výkonnost. "Některé se týkají difuzoru a ještě musíme rozhodnout, co uděláme s křídly na bočnicích. Pro nadcházející závody máme obvyklý arzenál," uvedl Neale.

Důležitá pro výsledek závodu bude především výkonnost vozu v dlouhých jízdách, což je podle Neala doména konkurence z Maranella. "Většina z nás hledí na záviděníhodnou konzistenci Ferrari v dlouhých jízdách a vidíme, že tomu věnovali velké úsilí," řekl. "V Barceloně bylo vidět, že my, Ferrari, Mercedes a dokonce i Force India jsme velmi silní s malým množstvím paliva a novými pneumatikami, takže v kvalifikačním režimu by to mohlo být velmi vyrovnané."

Konzistence v závodě záleží především na spolupráci jezdce a vozu s pneumatikami. V tomto ohledu nemají u McLarenu jasno, který z jejich mistrů světa bude ve výhodě, navzdory odlišným jezdeckým stylům.

"Lewis je agresivnější při brzdění a zatáčení s vozem, jeho průjezd zatáčkou se podobá písmenu V. Jenson je velmi jemný, což znamená, že udržuje rychlost v zatáčkách a vůz vystavuje většímu bočnímu přetížení. Oba mají tendenci poškodit pneumatiky, když to dělají špatně," konstatoval Neale.

Doporučujeme

Články odjinud