Pro nový tým je vstup do F1 téměř nemožný, varuje Sauber

Vstoupit do F1 se chystá tým Haas. FIA také nedávno vypsala nové výběrové řízení. Sauber ale varuje, že nový tým to nebude mít jednoduché.
Pro nový tým je vstup do F1 téměř nemožný, varuje Sauber

Kaltenbornová varuje případné zájemce, že nový tým F1 to v současné době nebude mít jednoduché. I když nemáte přehnané ambice, potřebujete desítky milionů dolarů ročně.

„Je prakticky nemožné přežít, pokud nemáte nějaké příjmy od třetí strany nebo z něčeho jiného,“ řekla šéfka Sauberu pro Autosport.

FIA otevře výběrové řízení na další tým

FIA otevře výběrové řízení na další tým

„Nebudete moci vytvořit fungující obchodní plán, pokud se nezmění zdroje příjmů.“

Menší týmy dlouhodobě kritizují vysoké náklady a špatné přerozdělení příjmů. Podle Kaltenbornové to začíná vypadat, že jediným řešením je spojenectví s větším týmem, což není dobré. Otevírá to cestu k zákaznickým vozům.

Jednou z možností je podle Kaltenbornové spolupráce v té podobě, že tým posadí do svého vozu jezdce většího týmu. Příkladem je Felipe Massa, kterého si Ferrari před léty odzkoušelo právě v Sauberu. Je prý ale potřeba si dát pozor, aby se ze spolupráce nestal z menšího týmu „B“ tým. To pak může vést k řadě problémů – třeba strategickým hrám v závodě. 

Zcela odradit nováčky ale Kaltenbornová nechce. „F1 je stále jednou z nejlepších platforem. Samozřejmě máme své problémy. Směrem ven neděláme nejlepší publicitu, ale pořád je to fantastický sport s velkými výzvami.“

„Myslím, že by nový tým měl přijít, ale by mít správná očekávání a nesnažit se někam zapadnout, aby vyhověl jiným týmům. Měli byste přijít a být nezávislým týmem s vědomím, že to bude těžké.“

Dnes jsou sice zejména díky novým pohonným jednotkám vyšší náklady, ale podpora je možná lepší.

„Když přišel Sauber, tak jsme první dva roky nedostali žádné peníze z odměn, pokud si dobře pamatuji. Ale abyste do tohoto sportu přilákali další, musíte snížit náklady a ukázat jim atraktivnější zdroje příjmů.“

Kolik dostanou týmy za loňský rok? Nejvíce bere Ferrari

Kolik dostanou týmy za loňský rok? Nejvíce bere Ferrari

Foto: Getty Images / Peter J Fox

Další článek: Pirelli zvažuje zavedení různých druhů jedné směsi

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00