Ačkoliv se podle předpovědí Pirelli měly stát pneumatiky opět druhořadé, zatím tomu tak není a týmy jim věnují čím dál větší pozornost.
Pirelli se domnívalo, že týmy začínají letošním pneumatikám dobře rozumět, což je mělo odsunout z centra dění. Jenomže podle šéfa týmu Mercedes tomu tak není.
"Jsme soustředěni na užití pneumatik, jejich řízení a zvládání," cituje Rosse Brawna Autosport. "Vyšlo najevo, že i když výkonná aerodynamika bezpochyby pomáhá, je vzhledem k rozdílům mezi vozy méně důležitá než správné používání pneumatik."
Týmy stále neumějí pravidelně a bez problémů dostávat pneumatiky do jejich provozního okna a udržet je v nich. Když se to někomu podaří, dokáže být i o sekundu na kolo rychlejší. Proto si zaslouží tolik pozornosti.
"V minulých letech šlo možná jen o to, abychom zvýšili přítlak, měli menší odpor vzduchu a větší efektivnost, což vás vždy zrychlilo," pokračoval Brawn. "Ale letos to nemusí být tak přínosné, pokud to nemá správné vlastnosti."
"Abych to vysvětlil na příkladu, kvalifikace ve Valencii byla neuvěřitelně vyrovnaná s nevím kolika vozy v pár desetinách sekundy. Je velmi nepravděpodobné, že všechny tyto vozy měly stejný přítlak. Takže do hry vstupují další parametry, které musíme pochopit a najít způsob, jak je odemknout."
"Myslím, že vývoj bude kritický, ale možná se bude ubírat jiným směrem, třeba s geometrií zavěšení. Možná bude vstupovat do hry, jak zvládáte teploty pneumatik a další faktory. Jiné, než v minulých letech."