Pro McLaren bude v IndyCar závodit James Hinchcliffe

Kanaďan James Hinchcliffe bude i příští rok v zámořské formulové sérii IndyCar závodit pro tým Arrow Schmidt-Peterson Motorsports, který se od příští sezóny stává partnerem McLarenu pro jeho vstup do amerického šampionátu. Hinchcliffe se tak defacto stal první potvrzeným pilotem pro program McLarenu v IndyCar.

Hinchcliffovo setrvání u týmu je překvapivé. Arrow SPM totiž pro příští sezónu přechází od motorů Honda k motorům Chevrolet, přičemž Hinchcliffe má smluvní závazky s Hondou. Obecně se předpokládalo, že Honda vyplatí svého jezdce z poslední roku jeho kontraktu u SPM, aby mu našla místo u některého z partnerských týmů.

K tomu ovšem nedojde, a tak bude dvaatřicetiletý kanadský pilot pokračovat u týmu, u kterého působí již od roku 2015. Hinchcliff s SPM dosáhl na tři vítězství a na pole position pro Indy 500 2016.

„Velmi nás těší, že s námi James zůstane. Nechápu, proč kolem toho probíhalo tolik spekulací. Bylo pochopitelně nešťastné, že jsme museli změnit dodavatele motorů, a to pro všechny zúčastněné strany, pro uzavření spolupráce s McLarenem jsme ale museli udělat tuto změnu. Výhody této změny mnohonásobně převyšují její nevýhody,“ řekl Sam Schmidt pro motorsport.com.

Alonso by měl v IndyCar velký úspěch, ale pochybuji, že bude mít zájem, říká Brown

Alonso by měl v IndyCar velký úspěch, ale pochybuji, že bude mít zájem, říká Brown

„Jamesovi s námi zbývá ještě rok kontraktu a jak jsem již říkal dříve, vždy jsem chtěl, aby toto partnerství pokračovalo, protože chceme v týmu zkušeného pilota s vítězstvími na kontě. Z obou stran proto byly snahy o udržení pokračující spolupráce.“

V tuto chvíli ještě není jasné, kdo bude Hinchcliffovým týmovým kolegou u nově se formujícího týmu Arrow McLaren SP v roce 2020.

Mezi kandidáty se pochopitelně řadí současný pilot týmu Marcus Ericsson, který však zároveň zastává roli rezervního jezdce u stáje Alfa Romeo ve formuli 1, což by mohlo být překážkou pro jeho možné angažmá u McLarenu v IndyCar.

Foto: Indy

Další článek: Je načase udělat z Leclerca číslo 1 a z Vettela číslo 2, říká Rosberg

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)