Po Grand Prix Velké Británie se všichni napříč startovním polem shodli, že selhávání pneumatik v takové míře je neakceptovatelné. Nabízejí se různá řešení.
"Bezpečnost je ten největší problém," řekl Lewis Hamilton, kterému praskla pneumatika v závodě jako prvnímu. "Je to prostě nepřijatelné. Měli jsme test kvůli vývoji a zlepšení pneumatik, aby se tohle nedělo, ale po tom testu pneumatik nic neudělali."
"Někdo mohl havarovat. Za safety carem jsem přemýšlel o tom, že se s tím něco bude dělat, teprve až si někdo ublíží. Je to poprvé v mé kariéře, co jsem opravdu cítil nebezpečí."
Podobný názor vyslovil Sergio Pérez, který také na vlastní kůži poznal, jaké to je, když za jízdy praskne pneumatika.
"Tentokrát to nebylo nebezpečné, protože se to stalo na rovince, ale mohlo to být opravdu vážné," upozornil. "Riskujeme své životy, a pokud se něco takového stane znovu, nechceme, aby se někdo z nás zabil."
Stejně nekompromisní byl Felipe Massa. "Myslím, že to, co se dnes stalo, je nepřijatelné, protože hovoříme o bezpečnosti," prohlásil. "Co se dnes stalo, bylo pro nás velmi nebezpečné."
Brazilec dokonce připustil, že jezdci proberou možnost bojkotu dalšího závodu, pokud se nic nezmění. "No, určitě o tom budeme diskutovat. Jsem si stoprocentně jistý, že si na dnešek stěžuje každý jezdec. Nechci to teď říkat, protože nechci vytvářet velké problémy, ale určitě je to něco, co pro svoji bezpečnost můžeme udělat."
Kimi Räikkönen, který sám problémy neměl, ale viděl je zblízka u Vergneho, byl trochu smířlivější. "Určitě to nebylo ideální, když vám na helmu přilétnou kusy gumy, ale riziko k této hře patří. Nebyla to jeho chyba nebo chyba pneumatik."
"Pokud máte na obrubnících ostré hrany, což podle všeho byl ten případ tento víkend, tyhle věci se můžou stát nezávisle na tom, jaké máte pneumatiky. Náš závod to stejně nezměnilo."
Některé týmy však rovnou volají po návratu k loňským pneumatikám. "Musíme urgentně rozhodnout, protože šance pak budou lepší, než když o tom budeme hovořit ve středu a pak v pátek vyjedeme z garáží," řekl šéf McLarenu Martin Whitmarsh. "V roce 2012 jsme tento problém neměli. Proto pokud je to známá, etablovaná specifikace s výdrží, dá se předpokládat, že by to bylo to nejjednodušší."
Stejný přístup navrhuje Red Bull. "Nejlogičtější věcí by bylo vrátit se k pneumatikám, které jim dřív fungovaly," řekl Christian Horner na adresu Pirelli. "Loňské pneumatiky tyto problémy neměly."
Změnu připustil i šéf Lotusu Eric Boullier. "Vrátit se ke kevlarovému pásu z loňského roku by bylo jedním řešením. Nevím, co mají ve skladech a jak rychle dokáží vyrobit pneumatiky. To je otázka pro Pirelli."
"Příští víkend jedeme na trati s jiným profilem a nejdřív musíme zjistit, co ta selhání způsobilo. Ale je to starost."
Whitmarsh také připustil možnost bojkotu. "To nebezpečí tu je a právem, pokud týmy a jezdci nebudou přesvědčení, že můžou závodit bezpečně. Ale to pro formuli 1 nechceme."