Pro Hauga je toto vítězství speciální, Brawna těší dobrá práce s pneumatikami

Svůj poslední triumf jakožto samostatný tým si Mercedes na své konto připsal 11. září 1955. Dalšího vítězství se Němci dočkali až dnes po bezmála sedmapadesáti letech zásluhou Nica Rosberga.
Pro Hauga je toto vítězství speciální, Brawna těší dobrá práce s pneumatikami

Mercedes sice již nějakou tu dobu působí v roli dodavatele motorů několika týmů F1, se kterými v minulosti zažil nemalé úspěchy, dnešní vítězství má však daleko větší cenu. Alespoň pro Norberta Hauga: "Máme několik vítězství společně s McLarenem a Brawnem GP, ale toto je pro nás zcela jistě velmi důležité - hlavně proto, že je to v této zemi a stojí za tím tolik práce."

"Vítězství ve třetím roce není něco, co by dokázalo mnoho týmů. Samozřejmě, neměl bych nic proti tomu, kdybychom dosáhli vítězství v prvním roce, ale s tím, co máme teď, jsem spokojený," dodal sportovní ředitel stuttgartské automobilky.

Šéf týmu Ross Brawn se domnívá, že klíčovým faktorem, který rozhodl o Rosbergově prvenství, byla skutečnost, že se Mercedesu podařilo oproti předcházejícím dvěma závodům naplno využít vlastností pneumatik Pirelli.

"Podařilo se nám přimět je pracovat a ostatním ne. Toto bude typickým rysem letošního roku," odhaduje Brawn. "Myslím si, že se týmy, co se zacházení s pneumatikami týče, budou zlepšovat. Příležitostí, kdy tomu tak nebude, bude méně. Dnes se nám to s pneumatikami povedlo, měli jsme správné nastavení a výsledek jste viděli."

Zatímco v Austrálii se německý tým potýkal s jejich přehříváním, v Malajsii se je jezdcům Mercedesu naopak nedařilo zahřát na optimální provozní teplotu. Na třetí pokus se to ale přeci jen povedlo. Kromě toho těžili Němci také z dobře naplánované strategie.    

"Čekali jsme, že bude o trochu tepleji a také jsme podle toho nastavili vůz. Pneumatiky ale pracovaly perfektně a James (Vowles), náš stratég, zvládl závod absolutně perfektně v tom smyslu, že zvolil strategii dvou zastávek. Pneumatiky začaly lehce odcházet právě v době, kdy jsme zajížděli do boxů," pochvaloval si šéf týmu Mercedes.

Další článek: Nejrychlejší kolo si v Číně připsal Kobajaši, nejrychlejší zastávku Alonso

17:41 | Andreas Seidl si myslí, že nejlepší auto ze středu pole má nyní Racing Point.
11:18 | Red Bull vloni utratil 237,3 milionu liber, což je o 2,3 milionu méně než v roce 2018.
30. září | Max Verstappen dnes slaví 23. narozeniny.
29. září | Ještě upřesnění: Ilott nahradí v prvním tréninku Grosjeana, Schumacher zase Giovinazziho.