Svůj poslední triumf jakožto samostatný tým si Mercedes na své konto připsal 11. září 1955. Dalšího vítězství se Němci dočkali až dnes po bezmála sedmapadesáti letech zásluhou Nica Rosberga.
Mercedes sice již nějakou tu dobu působí v roli dodavatele
motorů několika týmů F1, se kterými v minulosti zažil nemalé úspěchy,
dnešní vítězství má však daleko větší cenu. Alespoň pro Norberta Hauga: "Máme
několik vítězství společně s McLarenem a Brawnem GP, ale toto je pro nás
zcela jistě velmi důležité - hlavně proto, že je to v této zemi a stojí za
tím tolik práce."
"Vítězství ve třetím roce není něco, co by dokázalo
mnoho týmů. Samozřejmě, neměl bych nic proti tomu, kdybychom dosáhli vítězství
v prvním roce, ale s tím, co máme teď, jsem spokojený," dodal sportovní
ředitel stuttgartské automobilky.
Šéf týmu Ross Brawn se domnívá, že klíčovým faktorem, který
rozhodl o Rosbergově prvenství, byla skutečnost, že se Mercedesu podařilo oproti
předcházejícím dvěma závodům naplno využít vlastností pneumatik Pirelli.
"Podařilo se nám přimět je pracovat a ostatním ne. Toto bude
typickým rysem letošního roku," odhaduje Brawn. "Myslím si, že se týmy, co se zacházení s pneumatikami
týče, budou zlepšovat. Příležitostí, kdy tomu tak nebude, bude méně. Dnes se
nám to s pneumatikami povedlo, měli jsme správné nastavení a výsledek jste
viděli."
Zatímco v Austrálii se německý tým potýkal s jejich
přehříváním, v Malajsii se je jezdcům Mercedesu naopak nedařilo zahřát
na optimální provozní teplotu. Na třetí pokus se to ale přeci jen povedlo. Kromě toho těžili
Němci také z dobře naplánované strategie.
"Čekali jsme, že bude o trochu tepleji a také jsme podle
toho nastavili vůz. Pneumatiky ale pracovaly perfektně a James (Vowles), náš
stratég, zvládl závod absolutně perfektně v tom smyslu, že zvolil
strategii dvou zastávek. Pneumatiky začaly lehce odcházet právě v době,
kdy jsme zajížděli do boxů," pochvaloval si šéf týmu Mercedes.