Mercedes sice již nějakou tu dobu působí v roli dodavatele
motorů několika týmů F1, se kterými v minulosti zažil nemalé úspěchy,
dnešní vítězství má však daleko větší cenu. Alespoň pro Norberta Hauga: "Máme
několik vítězství společně s McLarenem a Brawnem GP, ale toto je pro nás
zcela jistě velmi důležité - hlavně proto, že je to v této zemi a stojí za
tím tolik práce."
"Vítězství ve třetím roce není něco, co by dokázalo
mnoho týmů. Samozřejmě, neměl bych nic proti tomu, kdybychom dosáhli vítězství
v prvním roce, ale s tím, co máme teď, jsem spokojený," dodal sportovní
ředitel stuttgartské automobilky.
Šéf týmu Ross Brawn se domnívá, že klíčovým faktorem, který
rozhodl o Rosbergově prvenství, byla skutečnost, že se Mercedesu podařilo oproti
předcházejícím dvěma závodům naplno využít vlastností pneumatik Pirelli.
"Podařilo se nám přimět je pracovat a ostatním ne. Toto bude
typickým rysem letošního roku," odhaduje Brawn. "Myslím si, že se týmy, co se zacházení s pneumatikami
týče, budou zlepšovat. Příležitostí, kdy tomu tak nebude, bude méně. Dnes se
nám to s pneumatikami povedlo, měli jsme správné nastavení a výsledek jste
viděli."
Zatímco v Austrálii se německý tým potýkal s jejich
přehříváním, v Malajsii se je jezdcům Mercedesu naopak nedařilo zahřát
na optimální provozní teplotu. Na třetí pokus se to ale přeci jen povedlo. Kromě toho těžili
Němci také z dobře naplánované strategie.
"Čekali jsme, že bude o trochu tepleji a také jsme podle
toho nastavili vůz. Pneumatiky ale pracovaly perfektně a James (Vowles), náš
stratég, zvládl závod absolutně perfektně v tom smyslu, že zvolil
strategii dvou zastávek. Pneumatiky začaly lehce odcházet právě v době,
kdy jsme zajížděli do boxů," pochvaloval si šéf týmu Mercedes.