Pro formuli 1 není dobré, když se Ferrari pohybuje mimo top 10

Kdo by býval čekal, že Fernando Alonso po dvou úvodních závodech bude vedoucím mužem šampionátu, vzhledem k trablům před začátkem sezony?
Pro formuli 1 není dobré, když se Ferrari pohybuje mimo top 10

Ferrari zažilo velmi problematický začátek roku. Instinktem velkých zvířat formule 1 je neustálý vývoj, ovšem nikdy se nedají předpokládat nevyzpytatelné vrtochy štěstěny.  Alonso bezpochyby naplno využil příležitosti, která se mu v Sepangu naskytla. Bylo to plně zasloužené vítězství a Fernando se zachoval správně v okamžiku, kdy se podmínky zlepšily v jeho prospěch. Je třída, to je jasné. Jedná se o chlapíka, který má přesně tu správnou míru energie a zarputilosti. Když dostane šanci, je Alonso vždy hrozbou. Se vší úctou k ostatním týmům si nedokážete pomoci, ale musíte Scuderii přát, už kvůli jejímu dlouhému spojení s formulí 1. Je zvláštní pocit vidět Ferrari mimo první desítku, jako tomu bylo v kvalifikaci v Austrálii. Popravdě si myslím, že to není pro formuli 1 jako takovou nic dobrého.

První vlaštovka jaro nedělá

Jak dlouho bude Ferrari trvat, než se zbaví svých problémů? Jste-li dále od vrcholu, můžete dělat větší skoky. Zatímco McLaren a Red Bull jsou ve fázi jemného dolaďování, může Ferrari dělat mohutné kroky směrem k nim, tedy v případě, že objeví přesně ty vychytávky, které jejich technika potřebuje. Vítězství v Malajsii snížilo tlak na management Ferrari. V Maranellu se teď dá o něco lépe dýchat. U týmu, od něhož se očekávají vítězství v závodě, je triumf v úvodní části sezony velmi žádaný. Tým vyhrál naprosto férově. Ferrari sice hrálo do karet počasí, ale bylo potřeba také vybrat správnou strategii kolem pneumatik a Fernando se v kokpitu musel také činit. Podmínky byly velkou zkouškou pro všechny a připravily fenomenální vítězství. Když jsem si po závodě povídal s jezdci, říkali mi, že to byla jedna z těch velkých cen, kdy vám jde v určitých chvílích jen o to, abyste udrželi auto na trati. Poslední úsek závodu rozhodně nebyl nějakou procházkou růžovým sadem po pozdním vyjetí zpomalovacího vozu, byla to drsná jízda, ve které Alonsovi Sergio Pérez pěkně šlapal na paty. 

Massa zůstává pod tlakem

Poslední a důležitou ingrediencí k tomu, abyste ve formuli 1 byli rychlí, je sebevědomí. Kdybyste posadili i takového Alonsa do kokpitu Red Bullu, nebyl by v prvním testování rychlejší než jeho stávající jezdci. Chvilku by mu trvalo, než by našel jemné nuance specifické pro daný vůz. Jistě, Felipe Massa je ve Ferrari už dlouho, v tomto ohledu ho nemůžeme omlouvat. Zažívá propad formy, jaký vídáme u některých golfistů. Jak jsme viděli v turnaji US Masters, Tiger Woods byl v minulosti nejlepší na světě, avšak dnes spadá do průměru. V případě Massy se mu tým bude snažit pomáhat, dokud to půjde, ale dříve nebo později přijde čas, kdy se bude muset dívat dopředu. Aniž bych se snažil do Felipeho kopat, je otázkou, co Ferrari vedlo k předpokladům, že to v jeho případě letos bude jiné než v minulé sezoně. Je to proto, že Fernando je v pohodě a je to nejlepší způsob, jak z něho dostat dobré výkony? Je jasné, že Sergio Pérez je hvězdou budoucnosti, ale bylo by Ferrari lepším týmem, kdyby nahradil Massu? V tuto chvíli si to nemyslím, ostatně, bez výrazných vylepšení oproti stávajícímu stavu by Ferrari stejně nemohlo zasáhnout do boje o titul. Správnou strategií by tedy možná bylo dívání se jiným směrem a nevšímání si Massových slabých výkonů. Koneckonců, tenhle tým už získal nepočítaně titulů a jistě ví, co dělá.

Další článek: Ničeho nelituji, říká po nepovedené kvalifikaci Vettel