Pro Ferrari přicházejí rozhodující závody, letošní sezónu může vzdát

Pro Ferrari přicházejí rozhodující závody, letošní sezónu může vzdát

Nadcházející Grand Prix určí, jestli Ferrari bude dál pracovat na letošním voze, nebo jestli obrátí pozornost na příští sezónu. Trend z posledních závodů je příznivý.

Scuderia letos nevyhrála zatím ani jeden závod a v obou šampionátech má velké bodové ztráty. V posledních závodech ale dosáhla jistého zlepšení, proto chce ještě pár Grand Prix počkat, než případně zlomí nad letošním ročníkem hůl.

"V posledních třech měsících jsme hodně pokročili, poslední tři závody ukázaly tento trend," uvedl šéf designér Ferrari Nicolas Tombazis. "My doufáme, že tento trend bude pokračovat v příštích závodech. V nich se ukáže, jestli můžeme dál věřit, že dokážeme bojovat o tento šampionát navzdory naší velké bodové ztrátě, nebo jestli to možné není. Takže příštích pár závodů bude v tomto ohledu rozhodujících. Uvidíme, jak se to vyvine."

"V Kanadě a Monaku jsme konečně byli schopní bojovat o vítězství, i když výsledky jsme neměli. Myslím, že to mělo dva důvody. Jedním z nich jsou vlastnosti tratě a druhý je vývoj vozu. Oba přispěly k naší výkonnosti v posledních závodech. Věřím, že ve Valencii bude možné pokračovat v tomto trendu, protože ten okruh je podobný Kanadě. Má dlouhé rovinky, zóny tvrdého brzdění a středně rychlé zatáčky. My si myslíme, že by měl našemu vozu vyhovovat."

Městské tratě jsou ovšem v kalendáři v menšině, proto je důležité, jaký výkon podá 150º Italia na aerodynamicky náročných okruzích. Těžká zkouška přijde hned po GP Evropy.

"Je pravda, že na těchto okruzích jsme byli slabí, hlavně v Barceloně jsme nebyli konkurenceschopní," přiznal Tombazis. "Věříme, že úpravy vozu - a pro Silverstone připravujeme velký balík - nám umožní být konkurenceschopnější. Já doufám, že se zlepšíme natolik, abychom mohli bojovat o vítězství, ale na to si budeme muset počkat."

Aerodynamika ovšem není jediným problémem Ferrari, rezervy má i v práci s pneumatikami. V pátek v Kanadě proto testovalo nové zavěšení zadních kol. Výsledky byly pozitivní, ale inženýři potřebují uskutečnit další testy během tréninků před následujícími závody.

Doporučujeme

Články odjinud