Pro Ferrari jsou řešením krize F1 juniorské týmy

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo upřesnil, že mu nejde o to, aby jeden tým mohl nasadit více než dva vozy. Usiluje ale o možnost takzvaných juniorských týmů.

Téma nasazení třetích vozů bylo často probíráno v souvislosti s úbytkem týmů a dramatickým poklesem počtu startujících vozů. S drastickými změnami v pravidlech a v důsledku loňské války mezi FIA a FOTA je ale na současné soupisce 13 týmů, tedy plno. Ferrari ale není s takovou kvalitou složení startovní listiny spokojeno. Argumentuje, že F1 je královnou motorsportu a nelze z ní dělat soutěž na úrovni F3.

"V myšlenku třetích aut stále věřím. Nemyslím třetí ferrari, ale ferrari provozované jiným týmem," řekl Luca di Montezemolo. "S takovými týmy mohou dostat šanci třeba Sébastien Loeb, Valentino Rossi nebo nějaký mladý pilot před tím, než nastoupí do Realu Madrid.

Dnešní situace bez Toyoty, BMW a s Renaultem v jiné pozici není dobrá. Říkali jsme si, že provozovat třetí auta v nových týmech by byl dobrý nápad. Bylo by to dobré auto, nestálo by to moc peněz, přišli by sponzoři, protože nakonec jezdit s mclarenem nebo ferrari znamená, že budete konkurenceschopní. Mohli byste si dovolit dobré jezdce. Současné malé týmy mají jen jezdce, kteří přispívají do rozpočtu."

Princip juniorských týmů částečně podporovaných automobilkami je běžný pro WRC nebo MotoGP. Nakonec, Toro Rosso není ničím jiným, než juniorským týmem Red Bullu. Ale pravidla neumožňují používat šasi jednoho týmu týmem jiným. Toro Rosso tak musí od sezony 2010 vyrábět vlastní šasi, ačkoli doposud jezdil s šasi Red Bullu.

Takzvaná zákaznická šasi byla jeden čas myšlenkou silně podporovanou FIA. Například Prodrive Davida Richardse měl být juniorským týmem McLarenu, ale Williams a svého času Spyker (dnes Force India) zahájily právní kroky bojující proti myšlence zákaznických šasi s tím, že každý tým musí být současně konstruktérem. Prodrive pak musel svou snahu vzdát.

Pro Ferrari jsou ale juniorské týmy řešením současné krize spíše než umělé stlačování nákladů na úroveň, při které si mohou dovolit v F1 startovat týmy bez jakékoli tradice.

Doporučujeme

Články odjinud