Pro Ferrari je klíčové porozumět chování pneumatik

Z hlediska výkonnosti vozu se jedná o nejdůležitější prvek.
Letošní návrat hladkých pneumatik do formule 1 zamotal hlavu mnoha inženýrům a s jejich používáním jsou si podle ohlasů zatím jistí jen u Red Bullu Racing. Ferrari patří mezi týmy, které zažívají kvůli pneumatikám velké výkyvy ve výkonnosti, proto se chce ve zbytku sezóny soustředit na porozumění jejich chování.

"Letos je nejdůležitější pochopit, co se děje s naším vozem v různých podmínkách na různých pneumatikách," řekl šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali. "Ale po pár závodech je vidět, že s tím mají problémy všechny týmy, takže v tom není jasno."

"Musíme být velmi opatrní, protože i když bych neřekl, že pneumatiky rozhodují závody, v určitých chvílích můžou způsobit velký rozdíl. Pokud se vám podaří dobře odstartovat a jste schopní mít chování pneumatik pod kontrolou v určitých chvílích, abyste získali pozice, pak to sice neznamená rozhodnutý závod, ale je to velký rozdíl."

Ferrari bylo udiveno chováním pneumatik již v Silverstonu, když byl ve volných trénincích vůz F60 nejdříve pomalý, ale pak začal v průběhu víkendu zrychlovat, aniž by tým cokoliv měnil na nastavení. Na vině pravděpodobně byly rostoucí teploty trati.

Pneumatiky nabízí svůj nejlepší výkon jen v určitém teplotním rozsahu. A inženýři musí najít kompromis v nastavení vozu, aby se pneumatiky dostatečně rychle zahřívaly a teplotu udržely, aniž by při tom docházelo k jejich příliš rychlému opotřebení.

"Musím říct, že letos musíme být velmi opatrní, protože je velmi těžké porozumět chování vozu v různých podmínkách. Dokonce v rámci jednoho týmu v různých dnech. Když se podíváte na výkonnost všech vozů, například Renault tu (na Nürburgringu) zajel fantastický čas na kolo. Naše výkonnost se v různých podmínkách mění," dodal Domenicali.
Další článek: BMW Sauber F1.09 je prostě pomalý, přiznává Mario Theissen

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.