Pro Caterham jsou řešením současné ekonomické situace rozpočtové stropy

Zatímco v zákulisí vrcholí diskuze o úsporných opatřeních a jejich konečná podoba zatím není známá, technický ředitel Caterhamu Mike Gascoyne by za ideální výsledek považoval rozpočtové stropy.
Pro Caterham jsou řešením současné ekonomické situace rozpočtové stropy

Většina týmů formule 1 chce šetřit a požádala Mezinárodní automobilovou federaci, aby pomohla se zavedením a kontrolováním úsporných opatření. Prezident FIA Jean Todt potvrdil, že se federace v této oblasti angažuje, a naznačil, že řešením by mohla být nová verze Dohody o omezení zdrojů.

Caterham ale věří v radikálnější opatření. "Chci svobodu a inovace. Myslím, že potřebujeme rozpočtový strop, ale měli bychom ponechat lidem volnost v tom, co budou dělat v rámci tohoto stropu," prohlásil Gascoyne na Cheltenhamském festivalu vědy.

"Takže pokud chcete vše utratit v aerodynamickém tunelu nebo za nějakou technickou inovaci, je to na vás. Ale byl by tu limit, limit tu musí být. Jde o nalezení jemné rovnováhy, protože chcete inovace, chcete, aby formule 1 byla vrcholem, musí být nejrychlejší sérií monopostů na světě. Musí být nejlepší, ale také musí být udržitelná."

Formule 1 teď čelí složité situaci. Úspory žádají všichni kromě týmů Red Bullu. Ovšem pokud se podaří ostatním dohodnout a změny odhlasovat do konce června, bude se Red Bull muset podřídit, protože v takovém případě stačí souhlas dvou třetin týmů, když jde o pravidla pro následující sezónu. Od července by se změnami musely jednomyslně souhlasit všechny stáje.

"Vždy je tu ten problém sobeckosti týmů, mají peníze a chtějí je utrácet. Nakonec to bude třeba nadiktovat a prohlasovat, protože dohody nikdy nedosáhnete," odhadl Gascoyne. "Je zajímavé, že teď Montezemolo z Ferrari říká, že musíme vážně snížit náklady. Můžete být cyničtí a říct, že nevyhrává."

"Pak se podívejte na Red Bull, který vyhrává a nic měnit nechce. Tak to ve formuli 1 chodí pořád, nikdy k dohodě nedospějete. Takže aby se něco takového ve formuli 1 zavedlo, myslím, že to bude muset prosadit FIA pro dobro tohoto sportu."

Technický šéf Caterhamu si ale uvědomuje, že rozpočtový strop není možné zavést ze sezóny na sezónu ve stejné výši pro všechny. "Pokud chcete zavést strop, musí to být postupné, protože jsou ty týmy, které utrácejí 200 až 300 miliónů eur ročně, jiné jen 70 miliónů. Pokud byste jen řekli, že to všichni musí zvládnout s 80 milióny, nefungovalo by to," dodal.

Další článek: Další pódia a možná i vítězství, takové jsou nyní cíle Sauberu

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10