Příští rok se zvýší minimální hmotnost a počet MGU-K | Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

Příští rok se zvýší minimální hmotnost a počet MGU-K

Světová rada motorsportu schválila drobné změny technických pravidel. V nové verzi je mimo jiné nová minimální hmotnost.

Minimální hmotnost je v nově schválené verzi pravidel o 2 kg vyšší – konkrétně se ze 743 kg dostala na 745 kg. Jedná se ale spíše o symbolickou záležitost, protože v revolučním roce 2021 vzroste minimální hmotnost dokonce na 768 kg.

Vývoj minimální hmotnosti

S trochou nadsázky došlo v oblasti hmotnosti ještě k jedné změně. Pokud jezdec v tréninku mine výzvu k převážení vozu, museli mu sportovní komisaři udělit trest v podobě startu z boxů, což je samozřejmě velmi přísný trest a nedává to ani velký smysl. Letos k tomu došlo dvakrát – v případě Gaslyho v Baku a Péreze v Austinu.

Nové mohou sportovní komisaři využít podstatně širší paletu trestů. Lze očekávat napomenutí, pokutu apod. 

Další změna se týká komponent pohonné jednotky. Nově bude moci jezdec využít tři MGU-K za sezónu (dosud to byly dva). Konkrétně je rozdělení maximálního povoleného počtu komponent (bez penalizací):

  • 3 kusy: motorů, MGU-H, MGU-K, turbo
  • 2 kusy: baterie, elektronika

Foto: Pirelli

Doporučujeme

Články odjinud