Světová rada motorsportu schválila drobné změny technických pravidel. V nové verzi je mimo jiné nová minimální hmotnost.
Minimální hmotnost je v nově schválené verzi pravidel o 2 kg vyšší – konkrétně se ze 743 kg dostala na 745 kg. Jedná se ale spíše o symbolickou záležitost, protože v revolučním roce 2021 vzroste minimální hmotnost dokonce na 768 kg.
Vývoj minimální hmotnosti
S trochou nadsázky došlo v oblasti hmotnosti ještě k jedné změně. Pokud jezdec v tréninku mine výzvu k převážení vozu, museli mu sportovní komisaři udělit trest v podobě startu z boxů, což je samozřejmě velmi přísný trest a nedává to ani velký smysl. Letos k tomu došlo dvakrát – v případě Gaslyho v Baku a Péreze v Austinu.
Nové mohou sportovní komisaři využít podstatně širší paletu trestů. Lze očekávat napomenutí, pokutu apod.
Další změna se týká komponent pohonné jednotky. Nově bude moci jezdec využít tři MGU-K za sezónu (dosud to byly dva). Konkrétně je rozdělení maximálního povoleného počtu komponent (bez penalizací):
- 3 kusy: motorů, MGU-H, MGU-K, turbo
- 2 kusy: baterie, elektronika
Foto: Pirelli