Příští rok se zvýší minimální hmotnost a počet MGU-K

Světová rada motorsportu schválila drobné změny technických pravidel. V nové verzi je mimo jiné nová minimální hmotnost.
Foto: Pirelli
Příští rok se zvýší minimální hmotnost a počet MGU-K | Foto: Pirelli

Minimální hmotnost je v nově schválené verzi pravidel o 2 kg vyšší – konkrétně se ze 743 kg dostala na 745 kg. Jedná se ale spíše o symbolickou záležitost, protože v revolučním roce 2021 vzroste minimální hmotnost dokonce na 768 kg.

Vývoj minimální hmotnosti

S trochou nadsázky došlo v oblasti hmotnosti ještě k jedné změně. Pokud jezdec v tréninku mine výzvu k převážení vozu, museli mu sportovní komisaři udělit trest v podobě startu z boxů, což je samozřejmě velmi přísný trest a nedává to ani velký smysl. Letos k tomu došlo dvakrát – v případě Gaslyho v Baku a Péreze v Austinu.

Nové mohou sportovní komisaři využít podstatně širší paletu trestů. Lze očekávat napomenutí, pokutu apod. 

První pohled na technická pravidla pro sezónu 2021

První pohled na technická pravidla pro sezónu 2021

Další změna se týká komponent pohonné jednotky. Nově bude moci jezdec využít tři MGU-K za sezónu (dosud to byly dva). Konkrétně je rozdělení maximálního povoleného počtu komponent (bez penalizací):

  • 3 kusy: motorů, MGU-H, MGU-K, turbo
  • 2 kusy: baterie, elektronika

Foto: Pirelli

Další článek: Z Racing Pointu by se mohl stát Aston Martin. Stroll zvažuje koupi akcií automobilky

18:20 | Mercedes uveřejnil fotografii... zachycuje nové zbarvení? odkaz
26. února | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
26. února | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
26. února | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.