Příští rok potřebujeme výkonný motor, říkají u Red Bullu

Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera tým "zoufale" potřebuje, aby se motor Renault v příští sezóně formule 1 přiblížil svou výkonností soupeřům a mohl s nimi bojovat.
Příští rok potřebujeme výkonný motor, říkají u Red Bullu

Jezdci Red Bullu Daniel Ricciardo a Max Verstappen letos vyhráli tři závody, když Ricciardo vyhrál v Baku a Verstappen na konci sezóny v Malajsii a Mexiku.

Od té doby však výkonnost pohonné jednotky klesala, v Brazílii musel Red Bull jet se šetrnějším módem motoru, aby jej před závodem v Abú Dhabí nemusel měnit.

V Abú Dhabí se pak podle Hornera Red Bullu nedařilo zejména kvůli dlouhým rovinkám okruhu Yas Marina.

„Spolehlivost bude v příštím roce klíčovým problémem, je to ale také o udržení rychlosti vývoje šasi, kterou jsme měli ve druhé polovině roku. Zoufale také potřebujeme, aby se motor zlepšil po stránce výkonu,“ řekl Horner.

„Brazílie je náročný okruh na výkon a v Abú Dhabí jste mohli vidět, že Mercedes si jel svou vlastní ligu. Když si poslechnete jejich rádiovou komunikaci, tak v prostředním sektoru jasně vidíte, kdy zlepšili výkon svého motoru.“

Totálně praštěné, říká Horner o snížení počtu komponent

Totálně praštěné, říká Horner o snížení počtu komponent

„Jeli o půl sekundy rychleji nebo pomaleji v závislosti na tom, jaký mód motoru si zvolili. Klobouk dolů před nimi. V této oblasti odvádějí vynikající práci, výkon motoru představuje i nadále největší rozdíl mezi týmy“

Kromě výkonu se Ricciardo s Verstappenem v průběhu roku potýkali také s řadou technických problémů.

„Z pohledu spolehlivosti jsme nedokončili až příliš mnoho závodů,“ dodal Horner. „(Vůz) RB13 dosáhl 13 stupňů vítězů a třináctkrát nedokončil, takže se těšíme na RB14!“

„Nespolehlivost nás v tomto roce vyšla draho. Když si vezmete, že každým tímto odstoupením jsme přišli o 10 až 12 bodů, tak nemusíte být profesor matematiky, abyste přišli na to, o kolik bodů nás to v tomto roce připravilo.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Bratches: Kritika nového loga F1 je dobrým znamením

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10