Příští rok budou auta hezčí, říká Key od Toro Rosso

Úprava pravidel pro sezónu 2015 by mohla dát zaniknout letošním nevzhledným řešením.
Příští rok budou auta hezčí, říká Key od Toro Rosso

Monoposty formule 1 by v roce 2015 mohly vypadat pohledněji než letošní modely, tvrdí to na základě změn regulí technický ředitel týmu Toro Rosso James Key.

Ačkoliv úprava pravidel do jisté míry omezuje možnosti, které designéři mají, určitý prostor pro vznik různých řešení stále poskytují.

„Budou hezčí,“ řekl k novým vozům Key. „Budou rozhodně vypadat trochu rozumněji a zřejmě budou, což je správné, také trochu robustnější kvůli nárazům. Není nic špatného na tom, co máme nyní, pokud ale využíváte délku nosu, pak ji nejspíš chcete využít celou. Nová pravidla vám to umožňují, což je tím záměrem.

Také přichází bod, a tady se nechci pouštět příliš do detailů, kde je možných několik filozofií a velice rychle můžete přeskočit od jedné k druhé vzhledem k tomu, čeho se svým řešením chcete dosáhnout, takže je možné, že uvidíme několik různých variant. Ale budou vypadat daleko přijatelněji...“

Zatímco změna nosů je tou nejvýraznější pro příští sezónu, týmy také musí sledovat design zbytku vozu, který na nový nos navazuje.

Ačkoliv Key přiznává, že model Toro Rosso pro rok 2015 bude vycházet z toho letošního, připouští, že tým se rovněž pustil do nových nápadů, zejména kvůli pokrokům, které se již podařilo ve vývoji učinit.

„Zůstali jsme u stejné filozofie, protože věříme, že se z ní dá dostat víc,“ poznamenal Key. „Pravidla jsou v tomhle ohledu ještě pořád mladá a, zejména co se předních křídel týče, ještě je kde hledat.

Povede to k poněkud komplikovanější technologii chlazení a řešením před tím, než vyladíte své šasi, což pomůže odporu a difuzoru a také dalším věcem. Na letošním autě je pár filozofií, u kterých jsme si řekli 'Pojďme to příští rok udělat jinak'.“

Ačkoliv někteří konkurenti naznačili, že upravené regule povedou k jednotnému designu nosů napříč celým polem, Key nesouhlasí.

„Myslím, že jsou dvě cesty,“ řekl. „V podstatě, máte tuhle výrazně sníženou přední část nosu a pak můžete zvolit krátké, nebo dlouhé řešení, obě mají své výhody, takže je možné, že v tomto směru uvidíme určité rozdíly.“

Další článek: Ecclestone: Koreu jsme zahrnout museli, má smlouvu

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.