Přísnější testy předních křídel Red Bull neohrozí, potvrdil Coulthard

Bývalý pilot F1 David Coulthard potvrdil slova Adriana Neweyho, jenž vyjádřil přesvědčení, že přísnější testování ohebnosti předních křídel nebude mít na výkonnost Red Bullu negativní vliv.

Red Bull a Ferrari čelí podezření, že se jejich přední křídla za jízdy výrazně ohýbají po stranách k zemi a zvyšují tak svoji efektivnost. FIA proto bude už v Belgii testovat ohebnost křídel s použitím dvojnásobné zátěže.

"Jsem spolehlivě informován, že nové přísnější testy FIA ´ohebných´ křídel (která vyvolala rozruch v Maďarsku) pro ně [Red Bull] nebudou problém," uvedl Coulthard pro Telegraph.

Skotský jezdec proto neočekává, že by měl tým z Mitlon Keynes, s nímž stále spolupracuje, mít v závěrečné fázi sezóny potíže. Naopak, Red Bull podle něj zůstává jasným favoritem nejen vzhledem ke složení kalendáře závodů.

"Skutečnost je taková, že celý rok mají nejrychlejší komplet a pokud se jejich náskok mění, tak roste," řekl. "Pak se podívejte na okruhy. Další dva závody v Belgii a Itálii jsou relativně otevřené a nemyslím, že by nějak zvlášť vyhovovaly jednomu vozu. Ale jakmile znovu opustíme Evropu, je třeba říct, že to budou okruhy přívětivé pro Red Bull."

"Singapur je městský okruh jako Monako, kde Red Bull v květnu dominoval. Suzuka má rychlé zatáčky jako stvořené pro RB6 a i když Korea je zatím neznámá, Interlagos a Abú Zabí jsou podle mě také okruhy pro Red Bul. To jsou čtyři tratě ze sedmi, kde podle mě bude Red Bull dominovat, a o těch ostatních třech se nedá říct, že by mu vyloženě nevyhovovaly. Teď, když mají funkční F-potrubí, nemají žádnou slabinu."

Coulthard také připomněl, že Red Bull už netrápí ani nespolehlivost, po Ferrari odjely jeho vozy v letošním šampionátu druhý největší počet kol.

"Ale jak každý fanoušek formule 1 ví, není to vždy tak jednoduché. Hamilton, Button a Alonso už šampionát vyhráli a tahle zkušenost bude hodně důležitá. McLaren a Ferrari můžou nasadit nové vychytávky, které všechno změní. Svoji roli hraje také štěstí. Vzpomínáte, jak Nigelu Mansellovi praskla v roce 1986 v Adelaide pneumatika? Nikdy nevíte, co se v tomto sportu stane. Proto ho milujeme," uzavřel Skot.

Doporučujeme

Články odjinud