Přišlo Ferrari o výkonnostní výhodu kvůli dalšímu senzoru v baterii?

Vypadá to, že Ferrari v poslední době nemá nejrychlejší vůz. Může za to opatření ze strany FIA?
Přišlo Ferrari o výkonnostní výhodu kvůli dalšímu senzoru v baterii?

Ferrari na sebe v první polovině sezóny upoutalo zázračným výkonem své pohonné jednotky.

Poprvé jsme to mohli vidět v Rakousku. Ferrari mělo velmi dobrý výkon zejména ve druhé třetině rovinky. Oficiální zdůvodnění? Dobrá práce s rozložením výkonu a efektivní aerodynamika. 

Podobné argumentaci ale soupeři moc nevěřili. Objevily se spekulace ohledně práce s olejem, rozdělení baterie a další. „To, co Ferrari dělá, je legální,“ reagovala vždy FIA.

Všechna měření využívání energie ukazovala, že Ferrari nedělá nic, co by porušovalo pravidla.

Od Singapuru je ale výkonnostní výhoda Ferrari pryč. „Jasně to vidíme v našich GPS měřeních,“ řekl Cyril Abiteboul pro Auto Motor und Sport.

Celý víkend v Soči byl obtížný, říká Arrivabene

Celý víkend v Soči byl obtížný, říká Arrivabene

Podle německého webu FIA přidala do pohonné jednotky Ferrari druhý senzor, který monitoruje množství energie na výstupu z baterie.

Ferrari je jediné, kdo podobný senzor v pohonné jednotce má. Důvod je jednoduchý. Ferrari využívá úložiště energie skládající se ze dvou baterií. 

FIA odmítá upřesnit, od kdy je druhý senzor v pohonné jednotce Ferrari instalován. Není tedy jasné, zda jeho instalace souvisí s poklesem formy maranellské stáje.

Podle Abiteboula je pokles výkonu patrný nejen na rovinkách ale dokonce i v zatáčkách.

Foto: Getty Images / Clive Rose

Diskuze (140) Další článek: Zachování MGU-H odrazuje nové výrobce, říká Cosworth
18. ledna | Vůz Ferrari prošel crash testy.
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.