Kevin Magnussen podle svých slov prožil v Monze příšerný víkend. Na druhou stranu ale tvrdí, že Haas musí být při vylepšování aktuálního vozu i nadále trpělivý.
Americký tým Haas má za sebou velmi nepovedený závod v Monze, ve kterém oba jeho jezdci skončili na samotném chvostu výsledkové listiny. Nico Hülkenberg projel cílem na 17. místě, Kevin Magnussen ještě o příčku níž.
Oba jezdci po celou sezonu bojují s vysokou degradací pneumatik, přičemž víkend v Monze pro ně nebyl v tomto ohledu výjimkou.
V případě Magnussena vsadil Haas před závodem na alternativní strategii, která spočívala v nasazení tvrdé sady pneumatik pro úvodní část závodu. Snaha Dána protáhnout první stint do pozdější fáze GP Itálie však vzala brzy za své. Kvůli absenci gripu musel Magnussen zamířit na výměnu obutí již ve 12. kole, což ho odsoudilo ke strategii dvou pit stopů.
„Neměli jsme vůbec žádnou přilnavost. Auto bylo tak přetáčivé, že nebyla šance s ním jet,“ popsal Magnussen, kterého cituje Autosport, s tím, že jeho původním plánem bylo vydržet na trati co nejdéle a poté doufat ve výjezd safety caru.
Dánský pilot, který nedávno prodloužil smlouvu s Haasem o další rok, si je však vědom toho, že si na vylepšení vozu bude muset počkat.
„Práce na vývoji probíhá, takže dokud nebudeme moci nasadit nové díly, musíme být trpěliví. Nesmíme plakat nad tím, co máme momentálně k dispozici. Vždy se musíme snažit, abychom z toho něco vytěžili,“ vyzývá 30letý závodník.
„Stále věřím, že je na tom náš tým nejlépe ve své historii (z hlediska stability organizace, pozn. red.). Je jen paradoxní, že zrovna máme jedno z našich nejslabších aut. Díky silnému základu, který v týmu vidím, si ale myslím, že můžeme být mnohem lepší,“ uzavřel Magnussen, jenž barvy Haasu hájí s jednoletou přestávkou již od roku 2017.