Sebastian Vettel byl velmi blízko pódiového umístění. Kdyby se mu to povedlo, Hamilton by na něj v Malajsii získal jen 3 body, takhle jich bylo 6.
Vettel na Ricciarda zaútočil ve 49. z 56. kol, ale útok nevyšel. Pilot Ferrari měl poté ještě dost času se před Red Bull dostat, ale v dalších kolech začal významně ztrácet. V cíli závodu to nakonec bylo téměř 15 sekund.
Vettel sice mohl poslední kola, kdy už věděl, že nemá šanci, vypustit, ale ztráta byla i tak velká. Například v 52. kole zajel čas 1:36.2, poté ještě zpomalil a v předposledním kole jel dokonce jen 1:39.4. Ricciardo jel okolo 1:32.2 a v předposledním kole dokonce zajel své nejrychlejší kolo závodu (1:34.770).
Vettel po závodě řekl, že mu odešly pneumatiky. Podle Auto Motor und Sport je to sice z části pravda, ale není to hlavní příčina toho, proč Vettel ke konci závodu „odpadl“. Hlavním důvodem byl nedostatek paliva.
Vettel na to od startu pořádně tlačil a vyplatilo se. Posun z posledního na čtvrté místo fanoušci právem ocenili vítězstvím Vettela v anketě Jezdec dne.
Ke konci závodu ale Vettelovi chybělo palivo a musel tak dramaticky upravit svůj jízdní styl. Kvůli úsporám paliva jezdci před zatáčkou povolí plynový pedál, ale na brzdy jdou až o chvíli později. Vettel plynový pedál povoloval 600 až 800 metrů před zatáčkou.
Technické problémy
Malajsie pro Ferrari rozhodně nebyla procházkou růžovým sadem. V posledním tréninku potkal Vettela problém se zapalováním. Ferrari vyměnilo motor, ale hned v úvodu kvalifikace došlo k další závadě. Příčinou byla prasklina v karbonové trubici mezi kompresorem a motorem.
Stejný problém zřejmě vyřadil v nájezdu na startovní rošt Kimiho Räikkönena.
Trubici si Ferrari nevyrábí samo, ale objednává od externího dodavatele. Je možné, že problém byl v dané šarží. Něco podobného se v Monze stalo Hondě. Vadná šarže hřídelí způsobila hned dva stejné problémy na voze Stoffela Vandoorna.
Foto: Getty Images / Lars Baron