Přišel Vettel o pódium kvůli nedostatku paliva?

Sebastian Vettel se po startu z posledního místa propracoval až na 4. příčku. Ke konci závodu zaútočil na třetího Ricciarda. Australan ale svou pozici ubránil.
Přišel Vettel o pódium kvůli nedostatku paliva?

Sebastian Vettel byl velmi blízko pódiového umístění. Kdyby se mu to povedlo, Hamilton by na něj v Malajsii získal jen 3 body, takhle jich bylo 6.

Vettel na Ricciarda zaútočil ve 49. z 56. kol, ale útok nevyšel. Pilot Ferrari měl poté ještě dost času se před Red Bull dostat, ale v dalších kolech začal významně ztrácet. V cíli závodu to nakonec bylo téměř 15 sekund.

Vettel i přes další bodovou ztrátu stále věří v zisk titulu

Vettel i přes další bodovou ztrátu stále věří v zisk titulu

Vettel sice mohl poslední kola, kdy už věděl, že nemá šanci, vypustit, ale ztráta byla i tak velká. Například v 52. kole zajel čas 1:36.2, poté ještě zpomalil a v předposledním kole jel dokonce jen 1:39.4. Ricciardo jel okolo 1:32.2 a v předposledním kole dokonce zajel své nejrychlejší kolo závodu (1:34.770).

Vettel po závodě řekl, že mu odešly pneumatiky. Podle Auto Motor und Sport je to sice z části pravda, ale není to hlavní příčina toho, proč Vettel ke konci závodu „odpadl“. Hlavním důvodem byl nedostatek paliva.

Vettel na to od startu pořádně tlačil a vyplatilo se. Posun z posledního na čtvrté místo fanoušci právem ocenili vítězstvím Vettela v anketě Jezdec dne.

Ke konci závodu ale Vettelovi chybělo palivo a musel tak dramaticky upravit svůj jízdní styl. Kvůli úsporám paliva jezdci před zatáčkou povolí plynový pedál, ale na brzdy jdou až o chvíli později. Vettel plynový pedál povoloval 600 až 800 metrů před zatáčkou.

Co znamená, když jezdci šetří palivo?

Co znamená, když jezdci šetří palivo?

Technické problémy

Malajsie pro Ferrari rozhodně nebyla procházkou růžovým sadem. V posledním tréninku potkal Vettela problém se zapalováním. Ferrari vyměnilo motor, ale hned v úvodu kvalifikace došlo k další závadě. Příčinou byla prasklina v karbonové trubici mezi kompresorem a motorem. 

Stejný problém zřejmě vyřadil v nájezdu na startovní rošt Kimiho Räikkönena.

Trubici si Ferrari nevyrábí samo, ale objednává od externího dodavatele. Je možné, že problém byl v dané šarží. Něco podobného se v Monze stalo Hondě. Vadná šarže hřídelí způsobila hned dva stejné problémy na voze Stoffela Vandoorna.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Diskuze (44) Další článek: Alonso: 19 jezdců a 1 Magnussen
10:36 | FIA v Rakousku přidá třetí DRS a to mezi 1. a 3. zatáčkou. Všechny tři DRS zóny budou mít samostatný detekční bod.
24. června | Podle Nikoho Laudy měl dostat Vettel větší trest než jen 5 sekund.
23. června | Ferrari nakonec večerku neporušilo. Na okruhu byl po večerce zaměstnanec Jezdecké akademie, který se stará o junior… odkaz
23. června | Eric Boullier po kvalifikaci nepřišel na plánovaný briefing s novináři. Oficiálně kvůli schůzce s inženýry.
23. června | U Ferrari a Haasu se pracovalo i po povinné večerce. Týmy mohou dvakrát ročně tuto večerku porušit.

GP Rakouska 2018

Pátek 29. června 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 30. června 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. července 2018
Závod 15.10