Případný deštivý závod by mohly ještě víc zdramatizovat pneumatiky

Okruh v Sepangu představuje náročnou zkoušku pro pneumatiky, a to i v případě deštivého počasí. S pneumatikami Pirelli pro tyto podmínky mají týmy minimální zkušenosti.
Případný deštivý závod by mohly ještě víc zdramatizovat pneumatiky

Každý jezdec smí během závodního víkendu použít kromě suchých také čtyři sady přechodných a tři sady mokrých pneumatik. Pokud závodní víkend výrazně ovlivní déšť, mohlo by to podle Lewise Hamiltona přinést komplikace právě v oblasti obutí.

"Starosti nám dělá to, že máme tři sady mokrých pneumatik a ty přechodné nejsou moc dobré," řekl. "Moc dlouho nevydrží. Takže bude těžké najít v závodě rovnováhu. Pokud se budeme muset kvalifikovat v těchto extrémních podmínkách a odjet závod na těchto třech sadách, tak může nastat chvíle, kdy budete muset nasadit přechodné pneumatiky, které vodu tak dobře neodvádějí. Bude to zajímavá situace."

Počasí se v Sepangu může rychle a často měnit, na což doplatil nejen McLaren v loňské kvalifikaci. Hamilton je přesvědčený, že se tým poučil. "Na suchu jsme patřili mezi nejrychlejší," vzpomínal. "Pak začala kvalifikace, my jsme to pokazili a skončili vzadu. Takže pokud to bude jako loni, okamžitě vyjedeme a budeme jezdit. Nemyslím, že bychom znovu udělali stejnou chybu."

Na mokré trati by podle Hamiltona McLarenu pomáhala také skutečnost, že letošní monopost MP4-26 má dobrou úroveň přítlaku, takže by bylo snazší jej udržet pod kontrolou.

Další článek: Trať v Abú Zabí se změní, aby nabídla napínavější závody

9:27 | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
20:24 | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.
19:18 | Ještě to není oficiální, ale podle The Times bude Turecko vyřazeno z červeného britského seznamu, což znamená pro britské zaměstnance týmů a F1 mírnější režim po návratu. GP Turecka by se tak na začátku října měla konat.