Městský okruh ve Valencii by měl svým charakterem Mercedesu vyhovovat. Německý tým doufá, že oba jeho jezdci budou mít konečně k dispozici spolehlivé vozy.
Hlavním cílem Mercedesu před Velkou cenou Evropy je dosáhnout na voze Michaela Schumachera stejné spolehlivosti jako v případě vozu Nika Rosberga. Schumacher z letošních sedmi závodů dokončil jen dva. Čtyřikrát ho vyřadila technická závada a jednou vypadl pro kolizi. Rosberg odjel všechna kola letošní sezony, získal v posledních pěti závodech nejvíce bodů ze všech a na vyrovnané výsledky chce navázat i při návratu formule 1 do Evropy.
Schumacher si je jistý, že motivace týmu je ještě větší než před dvěma týdny v Kanadě. "Motto posledních několika dní je vyhrnout si rukávy a zaměřit se na pořádnou práci. Každý v týmu si tento postoj vzal k srdci, takže můžeme jet do Valencie v optimistické náladě," věří sedminásobný mistr světa. "Uvidíme, jak se nám tu bude dařit."
Také Rosberg, který je zatím v šampionátu na pátém místě, do Valencie vždy rád přijíždí. "Jedná se o městský okruh, ale je unikátní svou rychlostí a vzbuzuje ve mně otevřenější pocit než Monako a Singapur. Profil je podobný Montrealu, takže by měl našemu vozu sedět," věří mladý Němec.
Šéf týmu Ross Brawn připomněl, že vůz i péče o pneumatiky byly v Kanadě celkem dobré, na druhou stranu přišly potíže se spolehlivostí a chyby. "To je zklamání, které dopadá na každého v týmu. Pracujeme tvrdě, abychom pochopily příčiny problémů a vypořádaly se s nimi. Příležitosti, které by mohly nastat v případě, že dodáme oběma jezdcům spolehlivé vozy, jsou jasné," uvedl.
Viceprezident Mercedes-Benz pro Motorsport Norbert Haug upozornil, že podobně jako v Kanadě, musí vozy i ve Valencii brzdit z 285 km/h až na 100 km/h. "Obvykle tu bývá horko a slunečno, což se odráží na vysokých teplotách tratě. V Kanadě přesahovala teplota asfaltu čtyřicet stupňů Celsia a Nico ukázal, že se náš vůz s těmito extrémními podmínkami umí vypořádat dobře," připomněl.
Zatímco Rosberg absolvoval všechna kola odjetá v letošní sezoně, Schumacher má problémy se spolehlivostí svého vozu. "Naší prioritou je dosáhnout na Michaelově voze stejné spolehlivosti jako na Nikově voze," přeje si Haug.