Přínos systému DAS není zásadní a chování týmu Red Bull je férové, říká Toto Wolff

Šéf stáje Mercedes Toto Wolff porovnal systém DAS s dvojitými difuzory, které v roce 2009 výrazně pomohly k titulům Jensonu Buttonovi a týmu Brawn GP. Technická vychytávka Rosse Brawna měla podle Rakušana mnohem zásadnější vliv na výkonnost vozů.
Foto: Getty Images / Charles Coates
Přínos systému DAS není zásadní a chování týmu Red Bull je férové, říká Toto Wolff | Foto: Getty Images / Charles Coates

V pátek před Velkou cenou Rakouska rozhodla FIA o legálnosti systému DAS, který u vozů Mercedes ovlivňuje sbíhavost předních kol.

Německá stáj tak může technologickou novinku využívat ve všech zbývajících závodech této sezony, podle Wolffa však přínos systému DAS není tolik zásadní, jako na příklad dvojitý difuzor, který před sezonou 2009 vymyslel Ross Brawn pro vozy nově vzniklé stáje Brawn GP.

„Myslím si, že lidé ve formuli 1 se vždy zajímali o technické inovace a označovali některé věci za něco, co může způsobit zásadní rozdíl,“ rozpovídal se Wolff pro Autosport.

Mercedes trápí „šum“ okolo převodovky

Mercedes trápí „šum“ okolo převodovky

„Poslední taková věc, kterou jsem viděl, byl dvojitý difuzor. Od té doby je vše pouze o drobných výhodách. V podobném směru je DAS skvělou inovací.“

„Přidává novou dimenzi k řízení a díky dalšímu vývoji snad přidá i nějaký výkon.“

„Nelze ale říct, že to nakloní misku vah na naši stranu. Nechci zabíhat do takových specifik.“

„Je to velká inovace, celá myšlenka v pozadí je fantastická a já miluji, když my nebo jiné týmy přijdou s novými nápady.“

Proti systému DAS podal před startem úvodního závodního víkendu na Red Bull Ringu oficiální protest tým Red Bull. Wolff ocenil, že rakouská stáj přikročila k protestu dříve než v neděli. Podle šéfa Mercedesu to bylo ze strany konkurence férové jednání.

Šéfové Mercedesu a Red Bullu mají odlišné názory na viníka i výši trestu

Šéfové Mercedesu a Red Bullu mají odlišné názory na viníka i výši trestu

„Musím říct, že podání protestu ze strany Red Bullu v pátek místo nedělní noci byla ukázka férové hry.“

„Myslím, že pro formuli 1 by bylo škodlivé, když by se o výsledku prvního závodu nerozhodlo na závodní trati.“

„Líbí se mi sportovní povaha toho rozhodnutí. A ten protest byl naprosto v pořádku. Myslím si, že my bychom udělali to samé.“

„Náš systém je natolik inovativní, že vystavení rozhodnutí o něm je zcela fér,“ uzavřel téma DAS Toto Wolff.

Další článek: MST: Mateschitz chce návrat ztraceného syna. Vettel by se mohl vrátit do Red Bullu

18:05 | Závod formule 2 vyhrál Callum Ilott.
16:49 | Strategie pro zítřejší závod odkaz
16:46 | Esteban Ocon dostal penalizaci tří míst za zdržení Russella.
15:01 | Red Bull se podle Marka neodvolal, protože počet týmů, které se odvolaly, je už dostačující. Red Bull také není spokojený s verdiktem a chce vyjasnění situace.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10