Ross Brawn se až napodruhé poučil z příliš hektického vývoje a uznal, že stejně důležité jako nasazování nových dílů je porozumět chování vozu.
Mercedes letos zvolil skokový přístup k vývoji. Do testů nasadil auto v základní konfiguraci a až před začátkem sezóny implementoval jeden velký balík úprav. Na inženýry a jezdce to ale bylo příliš mnoho změn najednou a Brawn si potvrdil, že důležité je se naučit pracovat s vozem v aktuální verzi.
"Když se podíváte na minulý rok, v posledních pěti závodech jsme na našem autě nic nezměnili, ale zrychlili jsme," cituje Brawna Autosport. "Takže hodně času získáte jen tím, že vozu porozumíte a naučíte se ho nastavovat. Možná přehodnotíme náš přístup z letošní zimy, kdy jsme vůz v definitivní podobě nasadili dost pozdě. Protože jsme možná v tom krátkém čase jen nepochopili, jak s ním pracovat."
"Teď zjišťujeme, jak ho přimět ke správnému fungování. Nic dramatického se nezměnilo, jen jsme přemýšleli o nastavení a věcech, které by měly mít prioritu. To jsme udělali v Číně."
Michael Schumacher už během uplynulého závodního víkendu prozradil, že Mercedes změnil přístup mimo jiné v tom smyslu, že se soustředil na nastavení vozu pro velké množství paliva, z čehož pak vycházel pro nastavení do kvalifikace. Předtím postupoval opačně.
"Přístup, který jsme měli, se vyvinul kolem pneumatik, které jsme měli v uplynulých letech. A s těmito pneumatikami a vozy jsme potřebovali přehodnotit náš přístup k nastavení vozu," potvrdil Brawn.
V čínském závodě se pak Schumacherovi a Rosbergovi dařilo lépe než v Austrálii a Malajsii, ale nakonec je zbrzdila nutnost šetřit palivo, kterého měli kvůli chybným výpočtům v nádržích málo.
"Celkově měl náš víkend hladký průběh, zůstali jsme soustředění a k nastavení jsme přistoupili tak, jak jsme podle nás měli. Ale ještě nejsme na úrovni McLarenu nebo Red Bullu. V závodě jsme měli jinou strategii. Vycházela nám, takže to, co se stalo, je dost frustrující," uzavřel Brawn.