Přihlášku do šampionátu 2010 podal také Epsilon Euskadi

Rozpočtový strop pro něj není nutností.

Tým Epsilon Euskadi vedený Joanem Villadelpratem potvrdil, že minulý týden podal v řádném termínu přihlášku do šampionátu formule 1 2010. Využít chce rozpočtový strop, ale obešel by se i bez něj.

"Nyní to můžeme potvrdit. Přihlášku jsme podali minulý týden. Podali jsme jí ve středu a ve čtvrtek nám jí potvrdila FIA. Byl jsem diskrétní a nechtěl jsem moc mluvit, protože jsem dokončoval finanční část," řekl Villadelprat pro Autosport.

Většinu zájemců o vstup do formule 1 přilákal dobrovolný 40 miliónový výdajový strop, ale Villadelprat mu velkou důležitost nepřikládá.

"V tuto chvíli nám na něm nezáleží. Přihlášku jsme podali s ohledem na rozpočtový strop, ale čekáme na rozhodnutí FIA, jak budou nakonec vypadat pravidla. Dnes jsme pod rozpočtovým stropem, ale rozpočtový strop je trochu zavádějící, protože je to 40 miliónů liber, plus jezdci, plus marketing a další věci. Zapotřebí je myslím rozpočet ve výši 70 až 75 miliónů," řekl s tím, že Epsilon Euskadi má pro případ účasti ve formuli 1 zajištěné zdroje na čtyři sezóny.

Joan Villadelprat pracoval ve formuli 1 25 let a věří, že by s Epsilonem dokázal zopakovat cestu vzhůru, jako v devadesátých letech s Benettonem. Tým disponuje dobrým zázemím, má aerodynamický tunel, 100 zaměstnanců a na projektu F1 pracuje již od března. Vozy by si stavěl zcela sám. O dodavateli motorů zatím nerozhodl.

Epsilon Euskadi se v současnosti věnuje soutěžení ve Světové sérii Renault a vytrvalostních závodech, včetně 24 hodin v Le Mans.

Ze zájemců o vstup do formule 1 tedy podání přihlášek do ročníku 2010 potvrdili již Prodrive, Lola, Campos Meta1, Team US F1, Superfund, March, Litespeed, Brabham a Epsilon Euskadi.

Další článek: Pokud FIA přijme podmínky týmů, vyhraje formule 1, říká Howett

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.