Jack Doohan měl ve druhém tréninku těžkou nehodu. V nájezdu do první zatáčky ztratil zadek, roztočil se a poté tvrdě boural do bariéry z pneumatik.
Jack Doohan po nehodě týmu potvrdil, že je v pořádku. Následně se ptal, co se stalo. V prvních okamžicích byli dva podezřelí – nárazový vítr, který jezdce skutečně v Suzuce potrápil, nebo kontakt podlahy s tratí.
Nakonec ale záběry ukázaly na jinou příčinu – Doohan měl v době nehody otevřené DRS.
K aktivaci a deaktivaci DRS se používá tlačítko na volantu. Z bezpečnostních důvodů ale existuje funkce, že se DRS zavře také v okamžiku, kdy jezdec sešlápne brzdový pedál.
V Suzuce je ale první zatáčka poměrně rychlá a jezdec spíše ubírá plyn. DRS je tak potřeba deaktivovat ručně.

Volant Alpine z roku 2023.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
„Všem se nám ulevilo, když jsme viděli, že Jack vyvázl z incidentu ve druhém volném tréninku, a jsme rádi, že je po preventivních kontrolách v pořádku,“ řekl šéf týmu Oliver Oakes pro The Race.
„Byl to chybný úsudek, když nezavřel systém DRS v první zatáčce. Je třeba se z toho poučit a vím, že Jack a tým budou na zítřek připraveni.“
Mechaniky čeká hodně práce a Doohana těžký víkend. První trénink totiž vynechal, když se jeho vozu posadil domácí Rjó Hirakawa.