Příchod revoluce? Liberty chce kvalifikační sprint a překopat celý víkend

Už delší dobu se diskutuje o možné změně formátu závodního víkendu formule 1. K první změně už došlo. Harmonogram mnoha grand prix se posunul o hodinu a závody začínají dokonce o hodinu a deset minut později.
Příchod revoluce? Liberty chce kvalifikační sprint a překopat celý víkend

Majitelé formule 1 se obávají stárnutí fanouškovské základny. Mají pocit, že mladí lidé, kteří jsou odkojení videí na Youtube nemůže nadchnout závod, který trvá dvě hodiny. 

V minulosti se diskutovalo o zkrácení závodů, ale také o absolutní změně formátu víkendu. Šéfové formule 1 už mají přibližný plán, i když nic není definitivní.

Nový formát víkendu

Dnes začíná závodní víkend ve čtvrtek, kdy jsou tiskové konference a technické přejímky. Nově začne podle Auto Motor und Sport závodní víkend v pátek.

Technické přejímky budou veřejné. Fanoušek si koupí vstupenku, se kterou uvidí vozy na trati, ale bude je moci také vidět z blízka během technických přejímek. 

V pátek odpoledne bude jeden trénink, který potrvá dvě hodiny. 

V sobotu dopoledne proběhne klasická kvalifikace, která stanoví pořadí pro závod – ale pro sobotní závod! V sobotu odpoledne se uskuteční sprint na 100 km, který určí konečné pořadí pro nedělní závod.

Délka sprintu na 100 km je třetina současné závodní vzdálenosti – přibližně 20 kol a 30 minut závodění. 

Podle Auto Motor und Sport už v Melbourne Liberty sondovala, jaké jsou názory týmů na nový formát. Například Niki Lauda by omezil délku závodu na 90 až 100 minut. Jako příklad uvádí Monako a Singapur, kde se jede dvě hodiny a během nich se nic moc nestane.

Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst 

Diskuze (220) Další článek: Honda má plán, kterým chce ukázat, že umí dělat pořádné motory
11:02 | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
12:40 | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.
18. září | Výběr pneumatik pro GP Ruska.. odkaz
18. září | FIA se ještě podívá na nové zařízení pro chlazení airboxu, kterým Ferrari může zakrývat kameru. Zatím žádný problém FIA nenašla, ale prověří to. Podle Whitinga to není priorita.