Týmy formule 1 svádějí v průběhu každé sezóny lítý boj v továrnách při vývoji vozů. Jelikož ale můžou nové díly testovat jen během volných tréninků, tempo vývoje může být až moc rychlé.
V průběhu sezóny platí zákaz testování s výjimkou krátkých jízd na rovince. Týmy tak mají jedinou příležitost ověřit novinky v pátek před Grand Prix. Zároveň ale při tom musí hledat optimální nastavení vozu, což někdy nestíhají skloubit dohromady a výsledkem je horší výkonnost.
"Je zajímavé sledovat rychlost vozů, které jsou týmy neustále měněny a vylepšovány, a zrychlování, ke kterému došlo u vozů, jejichž týmy je podle svého vyjádření už nevyvíjejí," konstatoval ředitel McLarenu Jonathan Neale. "Víme, že hodně výkonnosti se dá najít v nastavení. Ale abyste vůz dobře nastavili, potřebujete relativně stabilní konfiguraci."
"Výzvou pro nás, kteří vůz vyvíjíme kontinuálně, je nastavení vozu... Týmy, které přestaly své vozy vyvíjet, zrychlují, protože jejich závodní inženýři a jezdci se postupně učí jezdit s tím, co mají." Příkladem může být Mercedes, který na W01 už několik měsíců nepracuje, přesto mají jeho výsledky vzestupnou tendenci.
McLaren tradičně patří mezi silné týmy v sezónním vývoji, ale letos v této disciplíně nestačil na své soupeře. Podle Neala přístup kontinuálního vývoje McLarenu nebyl chybný, jen nepřinesl potřebné výsledky.
"Nebyl dost rychlý, abychom překonali konkurenci," řekl. "Red Bull, Ferrari a v první části sezóny určitě také Mercedes měly velmi dobré úpravy vozů. My jsme svoji práci nedovedli nejlépe, ale nemyslím, že by náš vývojový systém selhal. Celý rok to byla tvrdá bitva."