Při vývoji vozu 2012 je Ferrari agresivní především v aerodynamice

Ferrari naplno pracuje na svém monopostu pro příští sezónu a říká, že stále drží agresivní přístup, který slíbilo. V Maranellu jsou přesvědčeni, že příští rok budou mít dobré výsledky.
Při vývoji vozu 2012 je Ferrari agresivní především v aerodynamice

Ferrari je ze hry o letošní tituly a již od letní přestávky pracuje především na voze pro příští rok. "V tuto chvíli jsme ve fázi, kdy dokončujeme hlavní díly, větší díly, jejichž výroba trvá nejdéle," prozradil šéfdesignér Nicolas Tombazis o monopostu 2012. "To znamená šasi, celkovou konstrukci vozu, zavěšení a převodovku."

"Některé z těchto dílů jsou teď ve výrobě, zatímco jiné v konečné fázi procesu designu. Jsme uprostřed vývoje aerodynamických komponent a dá se říct, že jsme teď zcela soustředěni na nový vůz."

I když Ferrari samozřejmě touží získat ve zbývajících pěti závodech alespoň jedno vítězství, přiznává, že nadcházející Grand Prix využije také pro testování dílů určených pro příští rok. "Například bychom mohli otestovat přední křídlo, které představuje odlišný přístup k jeho fungování," vysvětloval Tombazis.

Když si Ferrari letos udělalo analýzu příčin svých neúspěchů z posledních let, dospělo k závěru, že bylo málo odvážné ve vývoji. To se snaží napravit právě teď na autě 2012.

"Myslím, že vzhledově je to auto dost odlišné od svého předchůdce, ale pokud má ten ´wow´ faktor, o kterém hovořil náš šéf týmu Stefano Domenicali, když poprvé viděl jeho model, tak doufám, že se tento ´wow´ faktor také jasně projeví ve výsledcích," komentoval Tombazis. "Nastavili jsme si ambiciózní cíle, které máme v úmyslu dodržet, a v tomto ohledu jsem optimista."

A jak se odvážný přístup projevuje? "Pro příští rok jsme zvolili mnohem agresivnější přístup v oblasti aerodynamiky, který si vyžádal mnohem užší spolupráci s těmi, kdo vyvíjejí strukturu vozu," poznamenal šéfdesignér Ferrari. "Když vezmeme v úvahu ostatní aspekty vozu, může to kvůli tomu být těžší, ale také to otevírá větší prostor pro další vývoj aerodynamiky."

"Dalším elementem nového přístupu je způsob využívání aerodynamického tunelu. Nejde jen o vývoj a optimalizaci toho, co máme, ale také o zkoušení nových konceptů při každé směně v tunelu, které nemusí fungovat, ale které můžou občas přinést zajímavé výsledky."

Další článek: Massa si na instrukci zničit Hamiltonovi závod nepamatuje