Při demo jízdách už týmy budou moci využívat i současných monopostů

Ve formuli 1 dojde ke změně pravidel tak, aby nový majitel, společnost Liberty Media, mohl organizovat více demonstračních jízd jako byla v červenci akce F1 Live v Londýně.
Při demo jízdách už týmy budou moci využívat i současných monopostů

Světová rada motorsportu schválila změny, které týmům umožní v příštím roce při demonstračních jízdách použít současné vozy (2018), nebo rok staré monoposty ze sezóny 2017.

Díky této změně tak budou moci týmy nejnovější monoposty nasadit i mimo závodních víkendů a oficiálních testů, ovšem pouze na akcích, které pořádá přímo držitel komerčních práv, tedy společnost Liberty Media.

Současná pravidla striktně omezují testování se současnými monoposty, které jsou oficiálně definované jako ty postavené na pravidlech pro loňskou, současnou a následující sezónu.

Dříve mohly týmy absolvovat se současným vozem jen dva dny demonstračních jízd, a to v období mezi posledním závodem a koncem kalendářního roku. Navíc při této jízdě nemohly objet více než 15 kilometrů.

V praxi tyto dny využívají týmy, které chtějí oslavit zisk titulu mistra světa či vítězství v Poháru konstruktérů. V uplynulých letech toto pořádal Mercedes.

Ačkoliv pravidla se v tomto směru pro příští rok více uvolnila, limit patnácti ujetých kilometrů zůstává zachován. Navíc je specifikováno, že 'žádná taková demonstrační jízda nesmí být na konfiguraci okruhu, která je v současnosti schválená pro vozy formule 1.

Doplněná fotogalerie ze středeční F1Live v Londýně

Doplněná fotogalerie ze středeční F1Live v Londýně

Kvůli tomu týmy vždy při demonstračních jízdách nasazovaly starší monoposty, jako například při letní akci v ulicích Londýna, kde nebyly k vidění novější vozy než ty z roku 2015.

Akce v Londýně se nezúčastnily týmy Force India a Haas, které neměly k tomu vhodné monoposty, když Haas před dvěma lety ve formuli 1 ještě ani nepůsobil. Renault a McLaren pak využily svých historických vozů.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Seznam kandidátů na sedačku Williamsu čítá už jen tři jména

15:06 | Změny DRS zóny v Imole. Detekční bod se přesouvá z 40 metrů za 18. zatáčkou do 20 metrů před 17. zatáčkou. Aktivační bod z cílové rovinky na 60 metrů před 19. zatáčkou
11:33 | Stefano Domenicali pro Autosport vyloučil, že by F1 přešla v budoucnu na dvoudenní formát víkendu. Pro promotéry a prodej vstupenek to není výhodné.
11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.00–12.00
2. trénink 14.30–15.30
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00