Prezident Ferrari připomněl hrozbu konkurenční série, chce víc peněz

Bitva o novou Concordskou dohodu se rozjela naplno. Luca di Montezemolo pohrozil, že v případě neuspokojení finančních požadavků můžou týmy z formule 1 odejít.
Prezident Ferrari připomněl hrozbu konkurenční série, chce víc peněz

Současná Concordská dohoda, podle níž se řídí obchodní fungování formule 1, vyprší v roce 2012. Do té doby by týmy, FIA a držitel obchodních práv měli podepsat novou. Prezident Ferrari Luca di Montezemolo jasně deklaroval, že stáje budou chtít větší podíl z prodeje televizních práv.

"Jsme na křižovatce," řekl. "Formuli 1 máme ve svých srdcích a duších, ale nechceme, aby pro nás byla vězením."

Podle Montezemola předpokládají týmy tři možné scénáře budoucího vývoje. První je zachování současných poměrů, kdy formuli 1 vlastní CVC a její zájmy zastupuje Bernie Ecclestone. Druhý je setrvání u současného obchodního modelu, ale s jinými majiteli. Třetí je založení vlastní závodní série.

Pokud by měl být zachován současný stav podle prvního scénáře, podmínkou je pokračování Bernieho Ecclestona. "Pro mě je přítomnost Bernieho prioritou, protože formuli 1 nemůže řídit burza. Potřebujeme důvěryhodné a zkušené osobnosti. Ale nakonec si můžeme najít jiného promotéra. Tenhle byznys není moc komplikovaný," dodal Montezemolo.

Už teď je ale zřejmé, že budoucnost od roku 2013 bude spojená s novými motory, jejichž specifikaci schválila Světová rada FIA. Jedná se o přeplňované čtyřválce o objemu 1,6 litru. Ferrari z nich nadšené není, ale bere je jako nutné zlo.

"Jsem pro lepší udržitelnost, ale tento motor 1,6 l musím akceptovat, protože nechci, aby Ferrari neustále bylo středem polemik. Osobně se mi nelíbí, podle mě to zašlo moc daleko," prozradil Montezemolo. "Souhlasím se snižováním nákladů, ale tento ´chudinský´ přístup k formuli 1 není dobrý. Levné není to samé jako ne drahé. Chceme, aby formule 1 byla spojená s inovacemi a novými technologiemi."

Založením konkurenční závodní série hrozila Asociace týmů formule 1 naposledy loni, když FIA pod vedením Maxe Mosleyho protlačila do pravidel dobrovolný rozpočtový strop, který přinášel technické výhody týmům, které by se podle něj řídily. Na nátlak týmů byl strop z pravidel nakonec odstraněn.

Diskuze (98) Další článek: Lotus se ani nepokusil s námi domluvit, brání se Fernandes
19:59 | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
17:24 | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz
25. května | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10