Prezident Ferrari připomněl hrozbu konkurenční série, chce víc peněz

Bitva o novou Concordskou dohodu se rozjela naplno. Luca di Montezemolo pohrozil, že v případě neuspokojení finančních požadavků můžou týmy z formule 1 odejít.
Prezident Ferrari připomněl hrozbu konkurenční série, chce víc peněz

Současná Concordská dohoda, podle níž se řídí obchodní fungování formule 1, vyprší v roce 2012. Do té doby by týmy, FIA a držitel obchodních práv měli podepsat novou. Prezident Ferrari Luca di Montezemolo jasně deklaroval, že stáje budou chtít větší podíl z prodeje televizních práv.

"Jsme na křižovatce," řekl. "Formuli 1 máme ve svých srdcích a duších, ale nechceme, aby pro nás byla vězením."

Podle Montezemola předpokládají týmy tři možné scénáře budoucího vývoje. První je zachování současných poměrů, kdy formuli 1 vlastní CVC a její zájmy zastupuje Bernie Ecclestone. Druhý je setrvání u současného obchodního modelu, ale s jinými majiteli. Třetí je založení vlastní závodní série.

Pokud by měl být zachován současný stav podle prvního scénáře, podmínkou je pokračování Bernieho Ecclestona. "Pro mě je přítomnost Bernieho prioritou, protože formuli 1 nemůže řídit burza. Potřebujeme důvěryhodné a zkušené osobnosti. Ale nakonec si můžeme najít jiného promotéra. Tenhle byznys není moc komplikovaný," dodal Montezemolo.

Už teď je ale zřejmé, že budoucnost od roku 2013 bude spojená s novými motory, jejichž specifikaci schválila Světová rada FIA. Jedná se o přeplňované čtyřválce o objemu 1,6 litru. Ferrari z nich nadšené není, ale bere je jako nutné zlo.

"Jsem pro lepší udržitelnost, ale tento motor 1,6 l musím akceptovat, protože nechci, aby Ferrari neustále bylo středem polemik. Osobně se mi nelíbí, podle mě to zašlo moc daleko," prozradil Montezemolo. "Souhlasím se snižováním nákladů, ale tento ´chudinský´ přístup k formuli 1 není dobrý. Levné není to samé jako ne drahé. Chceme, aby formule 1 byla spojená s inovacemi a novými technologiemi."

Založením konkurenční závodní série hrozila Asociace týmů formule 1 naposledy loni, když FIA pod vedením Maxe Mosleyho protlačila do pravidel dobrovolný rozpočtový strop, který přinášel technické výhody týmům, které by se podle něj řídily. Na nátlak týmů byl strop z pravidel nakonec odstraněn.

Další článek: Lotus se ani nepokusil s námi domluvit, brání se Fernandes

22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.
21. února | Latifiho dnes podle Williamsu zastavil senzor.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00