Prezident Ferrari osobně poděkoval fanouškům za podporu

K veřejným protestům se má přidat ještě BMW.

Na Ferrari se od včerejšího zveřejnění rozhodnutí jeho správní rady nenastoupit do příští sezony za stávajcícíh pravidel chrlí vyjádření podpory od fanoušků na celém světě. Také proto se prezident značky Luca di Montezemolo rozhodl osobně fanouškům poděkovat:

"Drazí přátelé,

rád bych vám poděkoval za četné vzkazy podpory ze všech koutů světa v posledních hodinách, jak na našem webu tak e-mailem. Je důležité vědět, že se můžeme spolehnout na naše fanoušky na celém světě a zjistit, že sdílejí důvody, které nás vedly k takovému rozhodnutí. Pokud budeme donuceni opustit soutěž, jejíž jsme součástí posledních 60 let a ve které jsme dosáhli rekordního počtu vítězství, pak to bude proto, že chtějí změnit princip hodnot, na kterých je založena.

Pokud to tak bude, pak musím říci, že naše auta budou závodit v jiných soutěžích, kde - a tím jsem si jist - najdou nadšení a vášeň milionů fanoušků, kteří nás sledují na všech možných místech planety. Závodění je součástí DNA Ferrari, a to se nikdy nezmění.

Luca di Montezemolo."

Svá vyjádření nabídli i piloti týmu Felipe Massa a Kimi Räikkönen.

"Šampionát se dvěma různě rychlými vozy, je absurdní," řekl Massa. "Už letos jsme mohli vidět, co dokáže způsobit nejistota v pravidlech. A to si představte, co by se stalo příští rok.

Už v dětsví bylo Ferrari pro mě ikonou závodění. A jestli Scuderie opustí formuli 1, budou existovat další soutěže, ve kterých bude možné obdivovat červené vozy na závodní dráze."

"Je těžké si představit formuli 1 bez Ferrari," řekl Räikkönen. "Když jsem závodil za McLaren, s Ferrari se všichni srovnávali. Pochopil jsem, že je to více než jen tým, je to legenda.

S pravidly, jaké si FIA schválila pro příští rok, je těžké si představit formuli 1 takovou, jakou ji dnes známe. Nemohu si představit soutěž, ve které proti sobě bojují jezdci s auty postavenými podle různých pravidel."

Své odhodlání nestartovat příští rok za daných pravidel již deklarovaly Toyota, Red Bull, Ferrari a Renault. BMW by mělo brzy následovat. U Mercedesu se očekává, že zůstane veřejně stranou, podobně jako Williams, který se jako jediný tým závoděním ve formuli 1 živí.

Prezident Max Mosley prohlásil, že formule 1 se bez Ferrari případně obejde a zdá se, že Montezemolo se rozhodl toto přesvědčení otestovat. Ve skutečnosti se ale jedná o soustředěný útok klíčových týmů ve sdružení FOTA proti praktikám FIA. A to nejen na podobu pravidel pro rok 2010, ale také na způsob, jakým FIA úřaduje. Schvalování pravidel totiž není v souladu s protokolem a navíc ignoruje některé smluvní nároky Ferrari.

FOTA se také nelíbí, jak se FIA snaží vytvořit před veřejností obraz, že ona jediná se snaží snížit výdaje ve formuli 1. Přitom ve skutečnosti doposavad zcela ignorovala opatření FOTA vedoucí právě ke snížení nákladů a Max Mosley snahu týmů označil za "chabou". FOTA sama tvrdí, že nebýt jejích opatření, startovalo by letos méně týmů.

Před Velkou cenou Monaka se sejdou Luca di Montezemolo a Max Mosley, aby probrali možnosti dalšího vývoje. V zákulisí pokračují snahy o dosažení kompromisu. Problémem totiž nejsou rozpočtové stropy jako takové, ale způsob, jak na ně přejít. To je důvod, proč se automobilky bouří, kromě způsobů, jakým FIA nová pravidla zavádí.

Další článek: Ecclestone: Ferrari je formule 1 a to se nezmění

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.