Prezident Ferrari: F1 bude moc komplikovaná pro jezdce i diváky

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo se bojí, že se ze závodů Grand Prix stane nudné taxi kroužení, které ale bude z pohledu výsledků těžko čitelné pro jezdce i diváky.
Prezident Ferrari: F1 bude moc komplikovaná pro jezdce i diváky

Montezemolo nebyl fanouškem závodního stylu ani v posledních letech. „Nemám rád ten typ taxi jezdění,“ řekl pro Autospirnt. „Nemám rád tu komplexnost interpretace závodu, jak z pohledu jezdců, tak z pohledu diváků.“

„Doteď jste se starali jen o pneumatiky, většina pozornosti patřila práci s pneumatikami. Bylo zavádějící, když jste jezdce viděli ve vedení a uvědomili jste si, že vede, protože brzy zajede do boxů na přezutí. Bylo těžké interpretovat závod.“

Letos ale bude situace ještě horší. Do hry vstupují další faktory, které budou míchat pořadím, a to se prezidentovi Ferrari samozřejmě také nelíbí.

Omezení

Letos si vozy F1 musí vystačit se 100 kg paliva za závod, což je asi o třetinu méně než loni.

„Dnes se k tomu přidává spotřeba paliva a zvládnutí závodu s omezeným množstvím paliva,“ připomněl. „Já mám raději tu formuli 1, ve které pořád jedete na maximum.“

Na druhé straně ale uznává potřebu formule 1 jít vpřed a být inovativní, proto nové pohonné jednotky vítá.

„Nemůžeme patřit mezi ty, kdo nechtějí více technologií a inovativnější formuli 1, protože my tyto znalosti následně předáváme do silničních vozů,“ vysvětloval. „Pro nás je to jako skládačka, některé věci šly podle plánu, jiné ne.“

Na čele statistik zimních testů jsou týmy Mercedes a Williams

Na čele statistik zimních testů jsou týmy Mercedes a Williams

„Těžké je vyvážit spalovací a elektrický motor. Nejvíce mě potěšilo, že máme korelaci mezi aerodynamickým tunelem a daty z tratě, která nám poslední čtyři roky dělala problémy. Tyto nové hybridní vozy formule 1 představují extrémně komplexní projekt.“

„Potíže, které měli ostatní, to ukazují. Spolehlivost bude důležitá. Bude zajímavé sledovat, kolik vozů dokončí první závod.“

Další článek: Pamatujete si na Austrálii 2013? Vybrali jsme nejlepší fotky

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10