Prezident Ferrari: F1 bude moc komplikovaná pro jezdce i diváky

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo se bojí, že se ze závodů Grand Prix stane nudné taxi kroužení, které ale bude z pohledu výsledků těžko čitelné pro jezdce i diváky.
Prezident Ferrari: F1 bude moc komplikovaná pro jezdce i diváky

Montezemolo nebyl fanouškem závodního stylu ani v posledních letech. „Nemám rád ten typ taxi jezdění,“ řekl pro Autospirnt. „Nemám rád tu komplexnost interpretace závodu, jak z pohledu jezdců, tak z pohledu diváků.“

„Doteď jste se starali jen o pneumatiky, většina pozornosti patřila práci s pneumatikami. Bylo zavádějící, když jste jezdce viděli ve vedení a uvědomili jste si, že vede, protože brzy zajede do boxů na přezutí. Bylo těžké interpretovat závod.“

Letos ale bude situace ještě horší. Do hry vstupují další faktory, které budou míchat pořadím, a to se prezidentovi Ferrari samozřejmě také nelíbí.

Omezení

Letos si vozy F1 musí vystačit se 100 kg paliva za závod, což je asi o třetinu méně než loni.

„Dnes se k tomu přidává spotřeba paliva a zvládnutí závodu s omezeným množstvím paliva,“ připomněl. „Já mám raději tu formuli 1, ve které pořád jedete na maximum.“

Na druhé straně ale uznává potřebu formule 1 jít vpřed a být inovativní, proto nové pohonné jednotky vítá.

„Nemůžeme patřit mezi ty, kdo nechtějí více technologií a inovativnější formuli 1, protože my tyto znalosti následně předáváme do silničních vozů,“ vysvětloval. „Pro nás je to jako skládačka, některé věci šly podle plánu, jiné ne.“

Na čele statistik zimních testů jsou týmy Mercedes a Williams

Na čele statistik zimních testů jsou týmy Mercedes a Williams

„Těžké je vyvážit spalovací a elektrický motor. Nejvíce mě potěšilo, že máme korelaci mezi aerodynamickým tunelem a daty z tratě, která nám poslední čtyři roky dělala problémy. Tyto nové hybridní vozy formule 1 představují extrémně komplexní projekt.“

„Potíže, které měli ostatní, to ukazují. Spolehlivost bude důležitá. Bude zajímavé sledovat, kolik vozů dokončí první závod.“

Další článek: Pamatujete si na Austrálii 2013? Vybrali jsme nejlepší fotky

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.