Podle poradce Red Bullu Helmuta Marka je škoda, že Carlos Sainz bude po konci u Ferrari závodit pro Williams, který nepatří mezi top týmy.
Když bylo v únoru letošního roku oznámeno, že na konci letošní sezony vystřídá Carlose Sainze u Ferrari Lewis Hamilton, následovala dlouhá sága spekulací, kam povedou další kroky španělského závodníka.
Vzhledem k tomu, že se Sainzovi především na začátku probíhajícího ročníku hodně dařilo, což podpořil i triumfem v Austrálii, zdálo se, že by po rodákovi z Madridu mohly sáhnout týmy jako Mercedes, Red Bull, případně Aston Martin.
Nic z toho se ale nakonec nestalo, takže si Sainz nakonec s největší pravděpodobností vybíral z týmů, které momentálně patří spíše k podprůměru.
Služby Sainze si nakonec pojistil Williams, který s ním podepsal dvouletou smlouvu s nespecifikovanou opcí. Stáj z Grove nicméně letos ve 14 závodech získala pouze čtyři body, takže nelze příliš očekávat, že Sainz bude v příští sezoně bojovat o pozice vpředu startovního pole, jako nyní s Ferrari, což je podle konzultanta Red Bullu Helmuta Marka velká škoda.
„Je pochopitelné, že se Carlos Sainz rozhodl jít do Williamsu, přestože měl nějaké alternativy? Audi (myšlen Sauber, který se v Audi promění až v roce 2026, pozn. red.) vpředu v příštím roce určitě nebude, když se podíváte na jejich současnou situaci. Zatímco u Alpine nevíte, jestli budou mít motory od Mercedesu... Řekl bych, že to pro něj bylo v jeho situaci stále nejlepší řešení,“ uvedl Marko ve svém sloupku pro Speedweek.
„Je ovšem tragédie, že ve chvíli, kdy zažívá svou nejlepší sezonu ve Ferrari, nedokázal získat kokpit v nějakém špičkovém týmu,“ podotkl dále 81letý Rakušan.
„Ve Williamsu, který má výkonný motor, by se však měly věci pohnout kupředu. A údajně má ve smlouvě klauzuli, která mu umožňuje odejít, pokud dostane nabídku od výrazně lépe postaveného týmu,“ uzavřel Marko.