James Key by měl působit v roli technického šéfa McLarenu. Jeho přestup je ale zvláštní.
James Key by měl působit v roli technického ředitele McLarenu. Podmiňovací způsob je namístě. Ne z toho důvodu, že by se jednalo o spekulaci. McLaren příchod Keye potvrdil, i když trochu netradičně. Za normálních okolností by uveřejnil tiskovou zprávu s prohlášením Keye, Browna a možná i dalších představitelů McLarenu. Místo toho přišel zatím jen jeden tweet.
Problém je, že Key stále oficiálně pracuje pro Toro Rosso, i když v Německu a v Maďarsku není (v Německu měl údajně chybět tak jako tak).
„James má dlouhodobou platnou smlouvu s týmem,“ reagoval na dotaz ohledně Keye ve čtvrtek Franz Tost. „Obsah smlouvy je důvěrný, takže nebudeme komentovat podrobnosti.“
Podobně mluvil také Helmut Marko. „Má s námi dlouhodobou smlouvu,“ řekl pro Auto Bild. „To je fakt. Mělo to být zkontrolováno dříve, než McLaren něco oficiálně oznámil.“
Zaměstnance samozřejmě nemůže nikdo držet ve firmě proti jeho vůli. McLaren a Red Bull se budou muset nakonec dohodnout. Podobné dohody nejsou ve formuli 1 ničím výjimečným.
Součástí dohody může být Lando Norris, který by se mohl stát v příštím roce jezdcem Toro Rosso.
James Key začal ve formuli 1 v roce 1998 u týmu Jordan. Poté přešel do týmu MF1, u kterého zůstal i poté, co se z něj stal Spyker a Force India. Poté působil u Sauberu a od roku 2012 je u Toro Rosso.
Foto: Getty Images / Peter Fox