Přestavba aerodynamického tunelu před rokem 2014 je pro Ferrari riskantní

Přestavba aerodynamického tunelu před rokem 2014 je pro Ferrari riskantní

V rámci projektu vozu pro příští rok bude Ferrari střídat dva aerodynamické tunely, což není ideální. Ale jiná cesta zřejmě nebyla.

Ferrari loni dospělo k závěru, že musí zásadně modernizovat svůj aerodynamický tunel, aby se v této oblasti vyrovnalo konkurenci. V Maranellu proto zahájilo práce a vývoj přesměrovalo do tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem.

Maranellský tunel by měl být dokončen letos na konci léta, což znamená, že při vývoji zásadně odlišného vozu 2014 bude Ferrari muset použít oba. "Jakákoliv změna aerodynamického tunelu je spojena s riziky, máte pravdu," uznal šéfdesignér Scuderie Nicolas Tombazis, citoval ho Autosport.

"V ideálním případě by už byl dokončený a my bychom pracovali doma v modernizovaném tunelu, kterému zcela důvěřujeme."

Starý tunel však měl nemalé problémy, korelace mezi daty z něj a z tratě byla špatná. Další vyčkávání s jeho přepracováním proto nemělo smysl.

"Není to ideální řešení, ale to rozhodnutí jsme udělali, protože kdybychom ho oddalovali, jen by to odsunulo ten problém na později. Takže jsme si mysleli, že je klíčové to udělat co nejdříve."

"Čím dříve, tím lépe. A my jsme se rozhodli to udělat navzdory skutečnosti, že je tu tlak přechodu let 2013 a 2014," dodal Tombazis.

Doporučujeme

Články odjinud