Přestavba aerodynamického tunelu před rokem 2014 je pro Ferrari riskantní

V rámci projektu vozu pro příští rok bude Ferrari střídat dva aerodynamické tunely, což není ideální. Ale jiná cesta zřejmě nebyla.
Přestavba aerodynamického tunelu před rokem 2014 je pro Ferrari riskantní

Ferrari loni dospělo k závěru, že musí zásadně modernizovat svůj aerodynamický tunel, aby se v této oblasti vyrovnalo konkurenci. V Maranellu proto zahájilo práce a vývoj přesměrovalo do tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem.

Maranellský tunel by měl být dokončen letos na konci léta, což znamená, že při vývoji zásadně odlišného vozu 2014 bude Ferrari muset použít oba. "Jakákoliv změna aerodynamického tunelu je spojena s riziky, máte pravdu," uznal šéfdesignér Scuderie Nicolas Tombazis, citoval ho Autosport.

"V ideálním případě by už byl dokončený a my bychom pracovali doma v modernizovaném tunelu, kterému zcela důvěřujeme."

Starý tunel však měl nemalé problémy, korelace mezi daty z něj a z tratě byla špatná. Další vyčkávání s jeho přepracováním proto nemělo smysl.

"Není to ideální řešení, ale to rozhodnutí jsme udělali, protože kdybychom ho oddalovali, jen by to odsunulo ten problém na později. Takže jsme si mysleli, že je klíčové to udělat co nejdříve."

"Čím dříve, tím lépe. A my jsme se rozhodli to udělat navzdory skutečnosti, že je tu tlak přechodu let 2013 a 2014," dodal Tombazis.

Další článek: Zastávek v boxech je moc, lamentuje Lauda

13:33 | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
13:12 | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.
23. července | Jezdci Ferrari opět testovali ve Fioranu s vozem SF71H. Důvod není znám, ale může to souviset s kalibrací nového simulátoru, která právě probíhá...

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00