Přepis komunikace: Proč Leclerc zajel do boxů až na konci třetího kola?

Charles Leclerc měl v úvodním kole ve druhé zatáčce kontakt s Verstappenem, při kterém si poškodil vůz. Do boxů ale zajel až na konci třetího kola. Hodně se spekulovalo, zda neuposlechl výzev týmu a zůstával dál na trati. Šlo ale spíše o důsledek hektické a špatně načasované komunikace.
Přepis komunikace: Proč Leclerc zajel do boxů až na konci třetího kola? | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Leclercovi se ve druhém kole uvolnil větší kus křídla, který zasáhl Hamiltona. Kromě toho se úlomky dostaly také do brzdového potrubí Norrise, kterému se přehřívaly brzdy.

Leclerc se po závodě bránil, že věděl o uvolněném zrcátku, ale křídlo samozřejmě z vozu nevidí a nevěděl, že se z něj něco odlamuje. Cítil jen drobnou ztrátu přítlaku.

Proč Leclerc nezajel do boxů? Ignoroval příkazy týmu? Úmysl v tom patrně nebyl, jak ukazuje přepis komunikace. Důležité je také to, kdy a co zaznělo. Web RaceFans uveřejnil přepis rádiové komunikace.

Kolo Komunikace Zpráva Poznámka
1 Hamiltonovi Myslíme si, že Leclerc má poškozené přední křídlo  
1 Leclerc Mám poškození…  
1 Leclercovi Rozumím, kontrolujeme to  
1 Hamiltonovi Leclerc má poškozenou levou stranu auta. Mohou odpadávat některé části.  
1 Leclercovi Box, Box nyní V 15. zatáčce
1 Leclerc Proč? Přejel vjezd do boxů
2 Leclerc Proč? Bylo to už pozdě… Na startovní rovince

Leclercovi se do boxů moc nechtělo. Myslel, že ho tam inženýr volá jen z toho důvodu, že je křídlo poškozené. On sám měl ale pocit, že neztrácí na kolo tolik času, takže zastávka není nutná a je lepší zůstat na trati. 

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Will PittengerCC BY-SA 3.0

O chvíli později (jakmile minul vjezd do boxů) se ale z jeho vozu odlomil kus předního křídla a zasáhl Hamiltonův vůz. Leclerc se pak sám chystal na zatáčku 130R a držel zpětné zrcátko, aby mu neupadlo. Je tedy zajímavé, že se ptal Ferrari, zda má opravdu zajet do boxů.

Ferrari informovalo ředitele závodu, že Leclerc bude stavět. FIA patrně i z toho důvodu neukázala Leclercovi černou vlajku s oranžovým kolečkem. V rozporu s tím ale Leclerc zůstal na trati a to ne z vlastního rozhodnutí.

Kolo Komunikace Zpráva Poznámka
2 Hamilton Je to nebezpečné, části odpadávají. Cílová rovinka
2 Hamiltonovi Rozumím, Lewisi. Neriskuj. Výjezd z 2. zatáčky
2 Leclerc Proč nepokračujeme? Blíží se k první zatáčce Degner
2 Hamilton Může to kdykoliv odpadnout… Výjezd z druhé zatáčky Degner
2 Leclercovi Potřebujeme zajet do boxů v tomto kole… box. Blíží se k 10. zatáčce
2 Leclerc Rozumím, box. Jen abyste věděli, nemám pocit, že auto (výkon) vypadá tak špatně. Vím, že to vypadá špatně, ale je to celkem ok. Výjezd z vlásenky (Hairpin)
2 Leclerc Potvrzujete, že mám jet do boxů? Mezi zatáčkou Lžíce (14) a 130R (15). Hamiltonův vůz je zasažen
2 Leclercovi Potřebujeme zajet do boxů. Box teď, box. Potvrzuji. Zatáčka 130R, Leclerc drží zrcátko
2 Hamilton Sakra. Do pr*** odlomilo se to. Přišel jsem o zrcátko. Výjezd ze 130R
2 Leclercovi Zůstaň na trati, zůstaň na trati V brzdné zóně šikany
3 Leclercovi Zůstaň na trati. Cílová rovinka
3 Leclercovi SOC 6, pokud můžeš, tak SOC 6  
3 Leclercovi Box, box nyní. Potřebujeme stavět v tomto kole Leclerc mezi zatáčkou Lžíce a 130R

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Norris je rád, že Albon nedostal penalizaci

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10