Premiéra rudé zbraně pro Le Mans? Ferrari ji plánuje na červen | Foto: Ferrari Races

Foto: Ferrari Races

Premiéra rudé zbraně pro Le Mans? Ferrari ji plánuje na červen

U Ferrari běží na plné obrátky vývoj závodního speciálu podle pravidel Le Mans Hypercar, se kterým Italové už příští rok vtrhnou do WEC a pokusí se vyhrát Le Mans. Rudý hypervůz by měl poprvé vyjet na testovací trať ve Fioranu v červnu.

Následovat bude intenzivní testovací program před návratem do vrcholné třídy sportovních vozů v sezoně 2023. Ferrari bude usilovat o desátý celkový triumf v Le Mans, kde naposledy ovládlo absolutní klasifikaci v roce 1965.

Na stole pro tým z Maranella leží též možnost zisku titulů vytrvalostních mistrů WEC světa mezi jezdci i konstruktéry.

U Ferrari navíc paralelně probíhá vývoj dalšího vozu. Speciál 296 GT3 postupně nahradí v mnoha šampionátech pro vozy gran turismo současný model 488 GT3.

„Doufám, že s testováním nového hypervozu začneme v červnu, nebo v červenci. Nový vůz GT3 se může na trati více méně poprvé objevit se začátkem dubna. Tyto aktivity jsou velmi důležité jako základ pro naši budoucnost,“ rozhovořil se na toto téma Antonello Coletta, šéf Ferrari pro závody sportovních vozů, v rozhovoru pro motorsport.com.

„Začneme na naší trati ve Fioranu. Protože je to tradice, a protože otevřít dveře, nastartovat a vyjet stojí minimum úsilí. Já si pak jen otevřu okno z kanceláře a budu se dívat.“

„A poté se uvidí. Naši technici už navrhli testovací program.“

Coletta věří, že právě pravidla LMH jsou pro Ferrari tou správnou cestou. Druhou možností byly „americké“ regule LMDh, které jsou díky standardizovaným dodavatelům šasi zaměřena na udržení finančních nákladů v rozumné míře. Touto cestou se vydává na příklad Audi, Porsche či BMW.

„Když se Ferrari rozhodlo vstoupit do nejvyšší třídy, tak to muselo být s vozem Le Mans Hypercar. Ferrari si samo vyrobilo všechna auta ve své historii, takže jiná volba před námi ani nebyla. Taková je prostě naše filozofie.“

„Mohu říci, že náš projekt postupuje vpřed velmi rychle. Je to velmi komplikované, protože LMH je složitější než LMDh, nicméně takovou cestu jsme si zvolili.“

„Když soutěžíme v nějaké kategorii, tak je normální, že naše auto musí být kompletně Ferrari. Celý projekt je pod kontrolou našeho technického oddělení. Bude to dobré auto, rychlé auto a skvělé auto. Věřím, že mezi všemi vozy ve své kategorii bude vyčnívat.“

„Myslím si, že pro fanoušky je velmi důležité, aby snadno poznali, které auto je Ferrari, které Peugeot a které Toyota. V minulosti nebylo snadné rozeznat rozdíly mezi velmi podobnými vozy.“

„Rok 2023 pro nás představuje nejdůležitější výročí, protože uplyne 50 let od chvíle, kdy jsme naposledy závodili mezi prototypy, tedy v té nejlepší a nejdůležitější kategorii.“

A ve Ferrari mají zcela jistě ještě jednu motivaci, Le Mans by totiž mohli příští rok vyhrát 100 let od jeh vzniku.

Co se týče pohonné jednotky, víme, že chystaný speciál bude hybridní a s pohonem na všechna čtyři kola. Bližší detaily budou odtajněny až s oficiálním představením vozu později letošního roku.

A kdy dojde k závodnímu debutu hypervozu Ferrari? Nabízejí se tři varianty. Tou první je úvodní závod sezony WEC 2023, kterým pravděpodobně bude 1000 mil v Sebringu v polovině března. Pokud by Ferrari vynechalo Sebring, mohlo by debutovat až v květnu ve Spa.

Třetí, pro fanoušky velmi lákavou, avšak také málo pravděpodobnou variantou je start už na konci ledna v Daytoně. Vozy LMH totiž budou od příští sezony moci startovat po boku vozů LMDh v IMSA WSC a naopak. Teoreticky by tak už při Rolex 24 2023 mohlo dojít k první střetu hypervozů Ferrari, Toyota a Peugeot.

Doporučujeme

Články odjinud