Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

 Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

 Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

 Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

 Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

 Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

 Foto: Getty Images / Dan Istitene
 Foto: Getty Images / Dan Istitene
 Foto: Getty Images / Dan Istitene
 Foto: Getty Images / Dan Istitene
6
Fotogalerie

Přehledně: Jak Räikkönen o jasné vítězství přišel

Kimi Räikkönen si v ulicích Monaka jel pro jasné vítězství. Jeho tým ho ale o něj připravil. Podívejme se na kritickou část závodu.

Vždy je těžké říct, co by bylo kdyby... ale Räikkönen by si patrně pro vítězství dojel. V Monaku se předjíždí dost těžce a letos to bylo ještě horší. 

Na stupních vítězů bylo na Icemanovi vidět, že druhé místo rozhodně slavit nechce – viděl to celý svět kromě druhého muže v rudém. 

Co rozhodlo? Räikkönena povolalo Ferrari do boxů o pět kol dříve než Vettela. Fin se vrátil na trať na superměkkých pneumatikách, které byly podle Pirelli o 0,7 s pomalejší než ultraměkké. Tento rozdíl samozřejmě platí pro situaci, kdy jsou obě sady čerstvé.

Už před závodem se vědělo, že degradace je v Monaku velmi nízká a kdyby jezdci nemuseli použít dvě směsi, mohli by závod odjet jen na jedné. 

Jezdci ve čtvrtek i v sobotu jezdili převážně na ultraměkké sadě. Na druhou stranu ale Ferrari nějaká data o superměkké mělo. V sobotu odjel nejvíce kol na superměkké právě Räikkönen a to 28 kol.

Kritická část závodu

  • 32. kolo: Verstappen zajíždí do boxů ze 4. místa.
  • 33. kolo: Bottas reaguje, zajíždí do boxů.
  • 33. kolo: Räikkönen má na Vettela náskok 1,138 sekundy. Kolo zajíždí o 0,154 s rychlejší kolo.
  • 34. kolo: Räikkönen z prvního místa zajíždí do boxů. V pit lane je 24,833 sekundy. Ve výjezdovém kole zajíždí čas 1:34.039.

Räikkönen se vrátil 19,381 sekundy za Bottasem. Jezdec přitom v boxech v Monaku stráví minimálně 24 sekund. Ferrari se tedy nemuselo obávat undercutu od Bottase. Mělo polštář o délce 6 sekund. 

Rozdíly v časech po Räikkönenově zastávce

Kolo Vettel Räikkönen Rozdíl v čase na kolo (s) Rozdíl na trati (s)
35 1:16.446 1:19.518 3,072 19,381
36 1:16.264 1:16.114 -0,150 19,231
37 1:15.587 1:16.133 0,546 19,777
38 1:15.238 1:15.606 0,368 20,145
Celkem     3,836  
  • 39. kolo: Vettel zajíždí do boxů. Jeho výjezdové kolo má hodnotu 1:32.673. V boxech tráví 24,306 sekundy.
  • 40. kolo: Vettel v čele s náskokem 2,058 s. Jeho kolo má hodnotu 1:18.650.

Co rozhodlo

  • Räikkönenova zastávka byla o něco delší než u Vettela. V pit lane strávil o 0,527 s déle. 
  • Trvalo přibližně dvě kola (výjezdové a pak ještě jedno), než se Räikkönenovi podařilo superměkké pneumatiky pořádně zahřát. To ale nebyla jeho chyba. Podobný průběh jsme viděli u všech jezdců. 
  • Po výjezdu z boxů uvízl Räikkönen v provozu za jezdci o kolo zpět. Byli před ním Button a Wehrlein. To ho zdrželo. Ve 35. kole ztratil 3 sekundy.
  • Vettel zajel na starých ultraměkkých pneumatikách velmi rychlá kola – 38. kolo bylo dokonce Vettelovo nejrychlejší kolo závodu.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud