Přehledně: Jak Räikkönen o jasné vítězství přišel

Kimi Räikkönen si v ulicích Monaka jel pro jasné vítězství. Jeho tým ho ale o něj připravil. Podívejme se na kritickou část závodu.

Vždy je těžké říct, co by bylo kdyby... ale Räikkönen by si patrně pro vítězství dojel. V Monaku se předjíždí dost těžce a letos to bylo ještě horší. 

Na stupních vítězů bylo na Icemanovi vidět, že druhé místo rozhodně slavit nechce – viděl to celý svět kromě druhého muže v rudém. 

Co rozhodlo? Räikkönena povolalo Ferrari do boxů o pět kol dříve než Vettela. Fin se vrátil na trať na superměkkých pneumatikách, které byly podle Pirelli o 0,7 s pomalejší než ultraměkké. Tento rozdíl samozřejmě platí pro situaci, kdy jsou obě sady čerstvé.

Už před závodem se vědělo, že degradace je v Monaku velmi nízká a kdyby jezdci nemuseli použít dvě směsi, mohli by závod odjet jen na jedné. 

Ferrari už udělalo z Vettela jasnou jedničku, myslí si Hamilton

Ferrari už udělalo z Vettela jasnou jedničku, myslí si Hamilton

Jezdci ve čtvrtek i v sobotu jezdili převážně na ultraměkké sadě. Na druhou stranu ale Ferrari nějaká data o superměkké mělo. V sobotu odjel nejvíce kol na superměkké právě Räikkönen a to 28 kol.

Kritická část závodu

  • 32. kolo: Verstappen zajíždí do boxů ze 4. místa.
  • 33. kolo: Bottas reaguje, zajíždí do boxů.
  • 33. kolo: Räikkönen má na Vettela náskok 1,138 sekundy. Kolo zajíždí o 0,154 s rychlejší kolo.
  • 34. kolo: Räikkönen z prvního místa zajíždí do boxů. V pit lane je 24,833 sekundy. Ve výjezdovém kole zajíždí čas 1:34.039.

Räikkönen se vrátil 19,381 sekundy za Bottasem. Jezdec přitom v boxech v Monaku stráví minimálně 24 sekund. Ferrari se tedy nemuselo obávat undercutu od Bottase. Mělo polštář o délce 6 sekund. 

Rozdíly v časech po Räikkönenově zastávce

Kolo Vettel Räikkönen Rozdíl v čase na kolo (s) Rozdíl na trati (s)
35 1:16.446 1:19.518 3,072 19,381
36 1:16.264 1:16.114 -0,150 19,231
37 1:15.587 1:16.133 0,546 19,777
38 1:15.238 1:15.606 0,368 20,145
Celkem     3,836  
  • 39. kolo: Vettel zajíždí do boxů. Jeho výjezdové kolo má hodnotu 1:32.673. V boxech tráví 24,306 sekundy.
  • 40. kolo: Vettel v čele s náskokem 2,058 s. Jeho kolo má hodnotu 1:18.650.

Co rozhodlo

  • Räikkönenova zastávka byla o něco delší než u Vettela. V pit lane strávil o 0,527 s déle. 
  • Trvalo přibližně dvě kola (výjezdové a pak ještě jedno), než se Räikkönenovi podařilo superměkké pneumatiky pořádně zahřát. To ale nebyla jeho chyba. Podobný průběh jsme viděli u všech jezdců. 
  • Po výjezdu z boxů uvízl Räikkönen v provozu za jezdci o kolo zpět. Byli před ním Button a Wehrlein. To ho zdrželo. Ve 35. kole ztratil 3 sekundy.
  • Vettel zajel na starých ultraměkkých pneumatikách velmi rychlá kola – 38. kolo bylo dokonce Vettelovo nejrychlejší kolo závodu.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (205) Další článek: Hülkenberg je pro Renault tím správným jezdcem, říká Prost
16:11 | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10