Sportovní komisaři se v Kataru nenudili. Viděli jsme snad všechny myslitelné tresty.
Lance Stroll: 10 sekund + 2 trestné body za způsobení kolize s Alexem Albonem ve 4. zatáčce. Stroll vjel na obrubník, což způsobilo nedotáčivý smyk a jeho vůz pak narazil do Albona.
„Přestože se jednalo o incident v 1. kole, kolize nebyla důsledkem běžného střetu v 1. kole, takže se na ni nevztahuje obvyklá tolerance pro případy v 1. kole,“ uvedli stewardi.
Liam Lawson: 10 sekund + 2 trestné body za způsobení kolize s Bottasem v 1. zatáčce.
Lewis Hamilton: Průjezd boxy za překročení rychlosti v boxech. Hamiltonovi naměřili 92,5 km/h. Povolená rychlost je 80 km/h.
Lewis Hamilton: 5 sekund za ulitý start. „Transpondér FIA signalizoval falešný start. To bylo potvrzeno zkoumáním videozáznamu z palubní kamery vozu 44. Vzhledem k tomu, že ke startu vozu 44 došlo jen velmi mírně před startovním signálem, byla uplatněna minimální penalizace.“
Alexander Albon: 10 sekund + 2 trestné body za způsobení kolize s Kevinem Magnussenem v první zatáčce.
Lando Norris: 10 sekund stop and go a 3 trestné body za nezpomalení pod dvojitou žlutou vlajkou. Vyvěšeny byly kvůli úlomkům na cílové rovince.
„Jezdec vozu 4 ve žlutém sektoru nesnížil rychlost. Dvojité mávání žlutými vlajkami a žlutá světla pro něj byla jasně viditelná. Dodržování pravidel pro žluté vlajky je pro bezpečnost všech účastníků nejdůležitější. Při každém závodním víkendu je to jasně uvedeno v prvním bodě poznámek ředitele závodu,“ uvedli stewardi.
George Russell: 5 sekund a 1 trestný bod za neodržení vzdálenosti 10 délek vozu za safety carem.
Piastri vyšetřován po závodě
Po závodě byl vyšetřován incident, ke kterému došlo ještě před závodem při nájezdu na startovní rošt. Piastri se vracel do boxů a přejel bílou čáru na vjezdu do boxů přímo před Hamiltonem. Stewardi mu udělili varování.
„Jezdec vysvětlil, že dvě auta před ním jela velmi pomalu a on je chtěl předjet. Tým poskytl telemetrické důkazy, že vůz 81 nejel příliš vysokou rychlostí a že řidič měl po celou dobu řízení pod kontrolou. Ačkoli se manévr na videozáznamu jevil jako nevyzpytatelný, neurčili jsme, že by byl nebezpečný. Takovým nevyzpytatelným manévrům je však třeba se vyhnout, a proto byl uplatněn trest formálního varování.“