7
Fotogalerie

Přehled: Hülkenberga čeká po letošní sezoně sedmý přestup. Jaká byla jeho dosavadní cesta v F1?

Kariéra Nika Hülkenberga v F1 jen tak neskončí. Po angažmá u Haasu se přesune na několik let k Sauberu, potažmo k Audi.

I když Nico Hülkenberg v F1 působí s přestávkami již od roku 2010, stále čeká na své premiérové umístění na stupních vítězů. Díky podpisu nové smlouvy se Sauberem, ze kterého se v roce 2026 stane Audi, by však měl mít tento závodník ještě spoustu příležitostí, jak se na vytoužené pódium dostat.

K dnešnímu dni se Hülkenberg zúčastnil více než 200 velkých cen, které odjel za sedm různých týmů. Které to byly?

Williams (2010)

Hülkenberg do F1 vstupoval v roli úřadujícího šampiona tehdejšího seriálu GP2 (dnešní FIA F2) a s nálepkou velkého talentu. Během své první sezony v F1 jej Němec ukázal například v Brazílii, kde v přechodných podmínkách získal nečekané pole position.

GettyImages-106664311.jpg
Foto: Getty Images

Force India (2012)

Ačkoliv se Hülkenberg ve své premiérové sezoně v F1 neztratil, závodní sedačku si pro následující rok neudržel. V roce 2012 tak mohl s týmem Force India předvést první ze svých comebacků do královny motorsportu, když sezonu předtím pro tým plnil pouze povinnosti rezervního jezdce.

GettyImages-156875165.jpg
Foto: Getty Images

Sauber (2013)

Svoji třetí sezonu v F1 Hülkenberg odjel se Sauberem. Němec tehdy prožil úspěšnou sezonu, když získal 51 bodů a celkově skončil desátý.

GettyImages-451769971.jpg
Foto: Getty Images

Force India (2014-2016)

Po roce u Sauberu se ​Hülkenberg vrátil k týmu ze Silverstone, kde strávil následné tři sezony. Jeho týmovým kolegou byl Sergio Pérez, se kterým sice často vyhrával v kvalifikačních soubojích, ale na rozdíl od Mexičana se žádného pódia nedočkal.

GettyImages-458702062.jpg
Foto: Getty Images

Renault (2017-2019)

Před sezonou 2017 kývl rodák z Emmerichu nad Rýnem na nabídku od Renaultu, díky čemuž se poprvé v kariéře stal členem továrního týmu. V prvních dvou letech si Hülkenberg sice dokázal poradit s týmovými kolegy – Jolyonem Palmerem a Carlosem Sainzem, ale v roce 2019 přišel do týmu Daniel Ricciardo, a ten německého jezdce jasně prorazil. Hülkenberg i kvůli tomu ztratil závodní sedačku v F1 a zdálo se, že jsou tím jeho dny v královně motorsportu sečteny.

GettyImages-872613672.jpg
Foto: Getty Images

Racing Point/Aston Martin (2020 a 2022)

Po konci v Renaultu se stal Hülkenberg rezervou u Racing Pointu, který se posléze přejmenoval na Aston Martin. S týmem, jenž byl nástupcem Force Indie, přidal Hülkenberg dalších několik účastí v závodech F1, když zaskakoval za nemocné stálé jezdce.

GettyImages-1279663211.jpg
Foto: Getty Images

Haas (2023-2024)

Před ročníkem 2023 dostal Hülkenberg šanci na restart, když získal místo u týmu Haas, kde v roli plnohodnotného jezdce nahradil Micka Schumachera. 

GettyImages-1809309293.jpg
Foto: Getty Images

​Sauber/Audi (2025-????)

Zásluhou svých výkonů v Haasu se Hülkenberg dostal do hledáčku Sauberu, potažmo automobilky Audi, která švýcarskou stáj přebírá a chystá z ní udělat vlastní tovární tým. Němec se nakonec se stájí z Hinwilu domluvil na víceleté spolupráci, která by neměla skončit dříve než v roce 2026.

Doporučujeme

Články odjinud