Dlouhá pláž, kam až oko dohlédne... Foto: DTM

Dlouhá pláž, kam až oko dohlédne... Foto: DTM

Klikatá trať se vlní mezi písečnými dunami Foto: DTM

Klikatá trať se vlní mezi písečnými dunami Foto: DTM

Letecký pohled do paddocku Foto: DTM

Letecký pohled do paddocku Foto: DTM

Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM

Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM

Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM

Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM

Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM

Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM

Letecký pohled na hlavní tribunu, nejdelší rovinku a boxovou uličku Foto: DTM

Letecký pohled na hlavní tribunu, nejdelší rovinku a boxovou uličku Foto: DTM

Místní pláž leží rovnoběžně se startovní a cílovou rovinkou Foto: DTM

Místní pláž leží rovnoběžně se startovní a cílovou rovinkou Foto: DTM

Letecký pohled na okruh Zandvoort Foto: DTM

Letecký pohled na okruh Zandvoort Foto: DTM

Boxová ulička Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Boxová ulička Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Hlavní rovinka, pohled z hlavní tribuny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Hlavní rovinka, pohled z hlavní tribuny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Hlavní rovinka, pohled z hlavní tribuny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Hlavní rovinka, pohled z hlavní tribuny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pláž u Severního moře je hned přes ulici Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pláž u Severního moře je hned přes ulici Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Druhá sedadlová tribuna nad hlavní rovinkou, v pozadí je vidět střecha hlavní tribuny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Druhá sedadlová tribuna nad hlavní rovinkou, v pozadí je vidět střecha hlavní tribuny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Kamiony týmů DTM pečlivě srovnané v paddocku okruhu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Kamiony týmů DTM pečlivě srovnané v paddocku okruhu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pohled na boxovou uličku Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pohled na boxovou uličku Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Hlavní tribuna Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Hlavní tribuna Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Týmové kamiony Mercedesu srovnané v paddocku během víkendu DTM Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Týmové kamiony Mercedesu srovnané v paddocku během víkendu DTM Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Šikana v závěrečném sektoru Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Šikana v závěrečném sektoru Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Místo, kde se sbíhají dvě varianty tratě Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Místo, kde se sbíhají dvě varianty tratě Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Maršálský post Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Maršálský post Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Trať v Zandvoortu lemuje tráva a kačírek Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Trať v Zandvoortu lemuje tráva a kačírek Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Monoposty formule 3 projíždějí kolem jednoho z maršálských postů Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Monoposty formule 3 projíždějí kolem jednoho z maršálských postů Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Vnitřní technické pasáže, v pozadí hlavní tribuna a budovy města Zandvoort Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Vnitřní technické pasáže, v pozadí hlavní tribuna a budovy města Zandvoort Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pro Zandvoort jsou typické štěrkové únikové zóny, bude návrat F1 znamenat jejich konec? Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pro Zandvoort jsou typické štěrkové únikové zóny, bude návrat F1 znamenat jejich konec? Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Zadní pasáž okruhu, během závodního víkendu DTM lze celý obejít po písečných pěšinách Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Zadní pasáž okruhu, během závodního víkendu DTM lze celý obejít po písečných pěšinách Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Od moře trať směřuje mezi písečné duny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Od moře trať směřuje mezi písečné duny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

...a ještě z jiného úhlu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

...a ještě z jiného úhlu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pohled na první zatáčku... Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pohled na první zatáčku... Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Za hlavní rovinkou se rýsují budovy přímořského letoviska Zandvoort Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Za hlavní rovinkou se rýsují budovy přímořského letoviska Zandvoort Foto: Jiří Šlégl, F1sport

První zatáčka okruhu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

První zatáčka okruhu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Fanoušci v Zandvoortu sedí na písečných dunách Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Fanoušci v Zandvoortu sedí na písečných dunách Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Celý okruh obklopují písečné duny, z jedné můžete pozorovat i hlavní rovinku Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Celý okruh obklopují písečné duny, z jedné můžete pozorovat i hlavní rovinku Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Monopost formule 3 Dana Ticktuma v paddocku okruhu Zandvoort Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Monopost formule 3 Dana Ticktuma v paddocku okruhu Zandvoort Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Spolu s DTM zde v roce 2018 závodila i formule 3, takto vypadalo zázemí týmu Prema (monopost #4 patří Micku Schumacherovi) Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Spolu s DTM zde v roce 2018 závodila i formule 3, takto vypadalo zázemí týmu Prema (monopost #4 patří Micku Schumacherovi) Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Slavná jména holandského motorsportu vítají návštěvníky okruhu v Zandvoortu u hlavního vstupu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Slavná jména holandského motorsportu vítají návštěvníky okruhu v Zandvoortu u hlavního vstupu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Klikatá trať se vlní mezi písečnými dunami Foto: DTM
Letecký pohled do paddocku Foto: DTM
Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM
Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM
37
Fotogalerie

Preferujeme neklopit. Pirelli má obavy z první zatáčky v Zandvoortu

Formule 1 se vrací na Zandvoort. Než se tam v příštím roce vydá, proběhne několik úprav. Jedna z nich se týká první zatáčky.

První zatáčka v Zandvoortu (Arie Luyendijkbocht) má být klopená. Podle některých zdrojů o 17 stupňů, podle jiných o 18, ale na tom asi až tak nezáleží. Důležité je, že to bude hodně. 

Klopená zatáčka je také v Indianapolis. V roce 2005 se tam Velké ceny USA zúčastnilo jen šest vozů. Týmy používající pneumatiky Michelin zajely na konci zaváděcího kola do boxů. V průběhu víkendu měly velké problémy s pneumatikami a závod by byl velmi nebezpečný.

Mario Isola v rozhovoru pro RaceFans přiznal, že Pirelli by preferovalo „neklopit“, a pokud se klopit bude, tak to bude „velká technická výzva“.

„V současné době to vyhodnocujeme,“ řekl Isola. „Představuje to mnohem větší namáhíní pneumatik, které nás zavazuje zvýšit minimální tlak, aby se tomuto vysokému namáhání pneumatik zabránilo.“

„Problém je v tom, že tlak bude v tomto případě příliš vysoký pro zbytek okruhu. Týmy musí najít rovnováhu mezi klopením a vnitřní části okruhu bez klopení. Nebude to snadné.“

Foto: DTM

Doporučujeme

Články odjinud