Formule 1 se vrací na Zandvoort. Než se tam v příštím roce vydá, proběhne několik úprav. Jedna z nich se týká první zatáčky.
První zatáčka v Zandvoortu (Arie Luyendijkbocht) má být klopená. Podle některých zdrojů o 17 stupňů, podle jiných o 18, ale na tom asi až tak nezáleží. Důležité je, že to bude hodně.
Klopená zatáčka je také v Indianapolis. V roce 2005 se tam Velké ceny USA zúčastnilo jen šest vozů. Týmy používající pneumatiky Michelin zajely na konci zaváděcího kola do boxů. V průběhu víkendu měly velké problémy s pneumatikami a závod by byl velmi nebezpečný.
Mario Isola v rozhovoru pro RaceFans přiznal, že Pirelli by preferovalo „neklopit“, a pokud se klopit bude, tak to bude „velká technická výzva“.
„V současné době to vyhodnocujeme,“ řekl Isola. „Představuje to mnohem větší namáhíní pneumatik, které nás zavazuje zvýšit minimální tlak, aby se tomuto vysokému namáhání pneumatik zabránilo.“
„Problém je v tom, že tlak bude v tomto případě příliš vysoký pro zbytek okruhu. Týmy musí najít rovnováhu mezi klopením a vnitřní části okruhu bez klopení. Nebude to snadné.“
Foto: DTM