Preferujeme neklopit. Pirelli má obavy z první zatáčky v Zandvoortu

Formule 1 se vrací na Zandvoort. Než se tam v příštím roce vydá, proběhne několik úprav. Jedna z nich se týká první zatáčky.

První zatáčka v Zandvoortu (Arie Luyendijkbocht) má být klopená. Podle některých zdrojů o 17 stupňů, podle jiných o 18, ale na tom asi až tak nezáleží. Důležité je, že to bude hodně. 

Klopená zatáčka je také v Indianapolis. V roce 2005 se tam Velké ceny USA zúčastnilo jen šest vozů. Týmy používající pneumatiky Michelin zajely na konci zaváděcího kola do boxů. V průběhu víkendu měly velké problémy s pneumatikami a závod by byl velmi nebezpečný.

Mario Isola v rozhovoru pro RaceFans přiznal, že Pirelli by preferovalo „neklopit“, a pokud se klopit bude, tak to bude „velká technická výzva“.

„V současné době to vyhodnocujeme,“ řekl Isola. „Představuje to mnohem větší namáhíní pneumatik, které nás zavazuje zvýšit minimální tlak, aby se tomuto vysokému namáhání pneumatik zabránilo.“

„Problém je v tom, že tlak bude v tomto případě příliš vysoký pro zbytek okruhu. Týmy musí najít rovnováhu mezi klopením a vnitřní části okruhu bez klopení. Nebude to snadné.“

Foto: DTM

Další článek: Pomohla nám trať, problémy máme stále, říká Binotto

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas