Představitelé týmů jsou proti myšlence krytů na monopostech formule 1. Ty, podobné těm, které chrání piloty stíhacích letounů, v rámci výzkumu studuje Mezinárodní automobilová federace.
O zprávě včetně informačního videa jsme poprvé informovali zde. V rámci testu bylo na tyto kryty vystřeleno kolo formule 1 (hmotnost asi
10 kg) v rychlosti 225 km/h a zatímco se speciální štít roztříštil,
kryt z proudového letadla zůstal prakticky nedotčený.
Tyto testy
ale mají v současné fázi spíše vědecký účel, takže nelze očekávat, že by
se v dohledné době podobné štíty objevily na monopostech. Inženýři FIA
zatím jen bádají a ověřují si své poznatky, které následně prezentují
Technické pracovní skupině.
Již nyní ale představitelé týmů F1 tuto myšlenku odsuzují.
Ross Brawn z Mercedesu například upozornil na problematiku rychlého
vyproštění jezdce po havárii.
„Můžete mít všelijaké kryty, ale také musíte být schopen
závodníka rychle vysvobodit,“ řekl Brawn. „Je mnoho zástupných problémů, které
je potřeba zanalyzovat.“
Agentura GMM s odvoláním na britský list Daily Mirror
uvádí, že myšlenku krytů kokpitů šéfové F1 odmítají.
„Závodníci mají obavy, že by měli problém dostat se z vozu,
kdyby ten po havárii skončil koly vzhůru nebo v plamenech,“ cituje list. „Kryt
by také mohl fungovat jako odrazový můstek pro různé předměty, což by ohrozilo
diváky.“
Vitantonio Liuzzi řekl Autosportu: "Je to dobré pro bezpečnost, ale mění to tvář F1. Mám problém s tím vnímat vůz F1 jako stíhačku F16. Změnilo by to filozofii závodů s monoposty. Bezpečnost je důležitá, ale F1 musí zůstat F1."
FIA ale upozornila, že se jedná o fázi výzkumu a vývoje a že
tyto objevy se ani nemusí dostat do schvalovací fáze před zavedením do
technických pravidel.