McLaren sdílí s fanoušky harmonogram, kterým prochází ve třiceti minutách těsně předcházejících startu velké ceny formule 1.
Sledujte minutu po minutě, co se odehrává během předzávodní procedury z pohledu závodního týmu McLaren.
00:30 minut Výjezd z boxové uličky je na 15 minut otevřen, což umožňuje jezdcům a personálu týmů s vybavením vyrazit na startovní rošt, kde začíná odpočet do startu zaváděcího kola.
00:28 Náš komunikační tým se připojuje k wifi v garáži, aby na twitter nahrál obrázky vozů opouštějících garáž před odjezdem na rošt.
00:25 Vozy přijíždějí na rošt. Pravidla přikazují, aby jezdci, kteří dorazí k roštu, zhasli motor a byli mechaniky svého týmu dotlačeni na svou startovní pozici. V tuto dobu je na roštu zřejmě nejvíce rušno.
00:24 Jakmile vůz dorazí na stanovenou pozici, je obsypán mechaniky, kteří připojují chladiče, notebooky a kabely a monitorují systémy zprostředkovávají jeho základní životní funkce. Závodní inženýr s deskami v ruce uděluje instrukci: „Jedna minuta do nastartování.“
00:23 Zapnuto zapalování, zadní kola jsou sejmuta, ale ponechána v zahřívacích dečkách, motor je nastartován. Měří a monitoruje se teplota vody.
00:15 Uzavřen výjezd z boxové uličky. Vozy, které uličku dosud neopustily, už nesmějí startovat z roštu. Mechanici na roštu kontrolují nastavení úhlů klapek na předním křídle, stejně tak činí i mechanici v garáži, kteří nastavují náhradní křídla.
00:12 Mechanici dostávají instrukci provést kontrolu pneumatických pistolí pro výměnu pneumatik, zkoušejí se též hydraulické láhve, aby se tým ujistil, že celý systém funguje. Závodní inženýr dává další instrukci: „Jedna minuta do nastartování.“
00:11 Další nastartování. Závodní inženýři se vysílačkou spojují s fyzioterapeuty jezdců, aby byli Jenson Button i Kevin Magnussen připraveni vrátit se po rychlé návštěvě toalety na startovní rošt.
00:10 Jezdci se oblékají, nasazují si kuklu a zapínají kombinézu. Nasazují si helmu a systém HANS a nastupují do kokpitů, kde jsou připoutáni jedním ze svých mechaniků. Jakmile jsou správně upevneni a cítí se pohodlně, nasazují si rukavice.
Bod deset minut před startem může být také tím, kdy je oznámeno odložení startu z důvodu špatného počasí.
00:08 Kola a pneumatiky aktuálně nasazená na voze jsou sejmuta. Další instrukce: „Jedna minuta do nastartování.“
00:06 Nasazeny jsou pneumatiky pro start závodu. Je překontrolováno číslo sady, dvakrát jsou prověřeny zahřívací dečky, aby se mechanici ujistili, že systém běží a že provázky, kterými se dečky svazují, nejsou zamotané kolem pneumatiky, náboje kola nebo sacího otvoru pro chlazení brzdy.
00:05 Zhasíná první ze světel na startovacích semaforech nad roštem. Závodník a jeho inženýr provedou rychlou kontrolu rádia. Závodní inženýr prochází s jezdcem sérii nastavení přepínačů na volantu. Při pětiminutovém signálu může být start oficiální odložen, už ale bez možnosti měnit pneumatiky.
00:04 Mechanici zvedají auto na přední i zadní zvedák a vytahují zpod vozu platformu, na které vůz seděl předchozích 20 minut.
00:03 Nad startovním roštem svítí tři světla. V tuto chvíli již musí být na vozech nasazeny pneumatiky, se kterými jezdec vyrazí do závodu. Závodní inženýr dává pokyn mechanikům, aby z vozu odstranili všechny větráky, chladiče a doplňky, které jsou k vozu připojeny.
00:02 Sejmuty jsou zahřívací dečky, mechanici je přehodí přes vršky pneumatik, aby ještě držely teplotu v pneumatikách.
00:01 Nad startovním roštem svítí dvě světla. Závodní inženýr dává znamení: „Nastartovat motor. Začněte spouštět vůz na zem.“ Zvedáky jsou uvolněny.
30 sekund „Mechanici opustí rošt.“ Třicetisekundový signál je předán také jezdcům.
20s Závodník dostává vysílačkou instrukci aktivovat startovací systémy.
15s Nad startovním roštem svítí už jen jedno světlo. Veškerý personál musí být mimo závodní dráhu ohraničenou bílými čarami.
10s Závodní inženýr směrem k jezdci: „Aktivuj startovací mapu motoru. Deset sekund do rozjezdu.“
5s Závodní inženýr směrem k jezdci: „Pět sekund do rozjezdu.“
0s Zhasíná i poslední červené světlo, začíná zaváděcí kolo.
Vozy objíždějí okruh a řadí se zpátky na startovní rošt. Ten mezitím opouštějí všichni, kdo ještě stáli vedle tratě. Postupně se rozsvěcí všech pět červených světel, až zhasnou, závod bude odstartován.