Předsezónní testy budou v příštím roce rekordně krátké  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Předsezónní testy budou v příštím roce rekordně krátké

Formule 1 nedávno doplnila podobu letošního kalendáře a už se soustředí na přípravu toho na rok 2021. A týká se to i testů.

Formule 1 a FIA věří, že v příštím roce uvidíme už tradiční kalendář s více než 20 závody a vrátí se také fanoušci, což znamená, že FOM bude moci vybírat i nemalé příspěvky od promotérů.

Přesto se počítá s tím, že může dojít ke změnám. Například v Melbourne by v nejbližších týdnech závod asi možný nebyl. Uvidíme, jak to bude vypadat v březnu, ale nelze vyloučit, že sezóna začne tam, kde letos téměř skončí – v Bahrajnu.

Ještě před prvním závodem proběhnou tradiční předsezónní testy. V průběhu koronavirové přestávky byla na stole možnost, že se kvůli úsporám testy zruší. Podle Auto Motor und Sport si je ale některé týmy vymohly.

Tři dny testů a tři možné destinace

Nejhlasitější měl být McLaren, který má velmi dobrou motivaci. V příštím roce přejde na motory Mercedes, a tak si chce vyzkoušet, zda je z pohledu integrace pohonné jednotky vše v pořádku.

Testy se ale budou hodit také ostatním. Na jednu stranu je pravda, že se příští rok vozy příliš nezmění a totéž platí pro pneumatiky, ale změny budou.

FIA už avizovala, že kvůli pneumatikám, které jsou třetí rok stejné, se bude omezovat přítlak. 

Kromě toho řada jezdců změní své týmy, se kterými se budou chtít „sžít“ a například vracející se Fernando Alonso testy určitě také nepohrdne. 

Týmy se předběžně dohodly, že testy budou trvat celkově jen tři dny. Připomeňme, že ještě v roce 2015 jsme měli 3 x 4 dny testů, pak došlo k jejich omezení na 2 x 4 dny testů a letos jsme měli jen 2 x 3 dny testů. 

Otázkou je, kde se bude testovat. Ve hře je tradiční Katalánský okruh, Jerez ale také Bahrajn.

O Bahrajnu se v posledních letech mluví často, ale týmy to vždy odmítly. Výhodou jsou vyšší teploty a tedy kvalitnější data o pneumatikách, ale nevýhodu vyšší náklady na dopravu a také nižší flexibilita. Týmy jsou zvyklé, že během testů dopravují do dějiště z továrny další a další díly.

Situace se ale mění. Kvůli krizi došlo ke snížení cen charterových letů a Podle Auto Motor und Sport nabízí Bahrajn týmům „grant“.

Doporučujeme

Články odjinud