Předsezónní testy budou v příštím roce rekordně krátké

Formule 1 nedávno doplnila podobu letošního kalendáře a už se soustředí na přípravu toho na rok 2021. A týká se to i testů.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Předsezónní testy budou v příštím roce rekordně krátké  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Formule 1 a FIA věří, že v příštím roce uvidíme už tradiční kalendář s více než 20 závody a vrátí se také fanoušci, což znamená, že FOM bude moci vybírat i nemalé příspěvky od promotérů.

Přesto se počítá s tím, že může dojít ke změnám. Například v Melbourne by v nejbližších týdnech závod asi možný nebyl. Uvidíme, jak to bude vypadat v březnu, ale nelze vyloučit, že sezóna začne tam, kde letos téměř skončí – v Bahrajnu.

Nejlepší fotografie z předsezónních testů 2020 nejen od Jiřího Křenka

Nejlepší fotografie z předsezónních testů 2020 nejen od Jiřího Křenka

Ještě před prvním závodem proběhnou tradiční předsezónní testy. V průběhu koronavirové přestávky byla na stole možnost, že se kvůli úsporám testy zruší. Podle Auto Motor und Sport si je ale některé týmy vymohly.

Tři dny testů a tři možné destinace

Nejhlasitější měl být McLaren, který má velmi dobrou motivaci. V příštím roce přejde na motory Mercedes, a tak si chce vyzkoušet, zda je z pohledu integrace pohonné jednotky vše v pořádku.

Testy se ale budou hodit také ostatním. Na jednu stranu je pravda, že se příští rok vozy příliš nezmění a totéž platí pro pneumatiky, ale změny budou.

FIA už avizovala, že kvůli pneumatikám, které jsou třetí rok stejné, se bude omezovat přítlak. 

FIA kvůli pneumatikám škrtne týmům 10 % přítlaku

FIA kvůli pneumatikám škrtne týmům 10 % přítlaku

Kromě toho řada jezdců změní své týmy, se kterými se budou chtít „sžít“ a například vracející se Fernando Alonso testy určitě také nepohrdne. 

Týmy se předběžně dohodly, že testy budou trvat celkově jen tři dny. Připomeňme, že ještě v roce 2015 jsme měli 3 x 4 dny testů, pak došlo k jejich omezení na 2 x 4 dny testů a letos jsme měli jen 2 x 3 dny testů. 

Otázkou je, kde se bude testovat. Ve hře je tradiční Katalánský okruh, Jerez ale také Bahrajn.

O Bahrajnu se v posledních letech mluví často, ale týmy to vždy odmítly. Výhodou jsou vyšší teploty a tedy kvalitnější data o pneumatikách, ale nevýhodu vyšší náklady na dopravu a také nižší flexibilita. Týmy jsou zvyklé, že během testů dopravují do dějiště z továrny další a další díly.

Situace se ale mění. Kvůli krizi došlo ke snížení cen charterových letů a Podle Auto Motor und Sport nabízí Bahrajn týmům „grant“.

Další článek: Fotogalerie: Následky nehody i pohled do zákulisí. Grand Prix Belgie objektivem Jiřího Křenka

12:32 | Sainz a Leclerc se příští týden svezou ve voze SF71H z roku 2018. Každý bude jezdit jeden den.
9:12 | Lando Norris dokončil karanténu a z Dubaje se vrátil do Velké Británie.
20. ledna | Loňský vůz Alfy Romeo měl označení C39, letošní bude mít C41, protože C40 je již dávno rozpracovaný vůz pro rok 2022 (původně 2021).
20. ledna | Alfa Romeo dnes potvrdila datum a místo prezentace 22. února ve Varšavě.