Tři týmy sahaly po double v prvním ze dvou závodu formule E v Berlíně. Na stupně vítězů se ale nakonec dostali jezdci tří týmů.
V Berlíně na bývalém letišti Tempelhof vrcholí sezóna formule E dvěma závody. Do toho prvního odstartoval z pole position Jean-Éric Vergne. Za sebou měl týmového kolegu A. Felixe da Costu. Třetí startoval do závodu Lucas di Grassi. Lídr šampionátu Nyck de Vries startoval až z 19. místa. Před závodem mělo matematickou šanci na zisk titulu 18 jezdců.
Po startu došlo k několika kontaktům, ale žádné velké drama se nekonalo. V pozdější fázi závodu došlo ke kontaktu mezi Rowlandem a Wehrleinem, po kterém musel Wehrlein s defektem do boxů. Ve stejnou chvíli zastavil na trati Sam Bird. Na trať musel safety car.
V poslední třetině závodu došlo ke změnám na čele. Vergne se začal propadat pořadím. První místo převzal da Costa. Po pár kolech se ale před něj dostali současně oba jezdci Audi. V čele závodu byl di Grassi před Rastem. Da Costa poté ztrácel i další pozice.
Nyck de Vries musel po kontaktu s Alexem Lynnem do boxů a přišel tak o šanci získat body.
Do čela závodu se sice dostali oba jezdci Audi, ale ti museli o chvíli později aktivivat útočný mód. Vedení tak převzali jezdci Venturi. První byl Mortara před Normanem Natem.
Jezdci Audi aktivovali útočný mód o něco později než jejich soupeři z Venturi, takže jim také zůstal déle. Di Grassi se tak na konci útočného módu vrátil do čela závodu. První místo už nepustil a dojel si pro druhé vítězství v této sezóně.
Důvod k radosti měla také šéfka stáje Venturi Susie Wolffová. Mortara dojel na druhém místě. Třetí skončil Evans z Jaguaru.
První tři jezdci šampionátu nebodovali. Vries a Frijns dojeli mimo body, Bird nedokončil. Bodoval až čtvrtý Jake Dennis, který v závodě dojel na pátém místě.
Před posledním závodem vede šampionát i nadále Nyck de Vries s 95 body. Druhý je se ztrátou 3 bodů Edoardo Mortara. Třetí je se ztrátou 4 bodů Jake Dennis.
Poslední závod sezóny se jede v neděli od 15:30.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Lucas di Grassi |
Audi |
46:22.528 |
38 |
2 |
Edoardo Mortara |
Venturi |
0.141 |
38 |
3 |
Mitch Evans |
Jaguar |
5.499 |
38 |
4 |
Norman Nato |
Venturi |
5.589 |
38 |
5 |
Jake Dennis |
BMW |
5.830 |
38 |
6 |
Jean-Éric Vergne |
DS |
6.411 |
38 |
7 |
A.F.da Costa |
DS |
6.777 |
38 |
8 |
Max Guenther |
BMW |
7.562 |
38 |
9 |
René Rast |
Audi |
7.798 |
38 |
10 |
André Lotterer |
Porsche |
14.124 |
38 |
11 |
Sébastien Buemi |
Nissan |
15.546 |
38 |
12 |
Stoffel Vandoorne |
Mercedes |
16.214 |
38 |
13 |
Oliver Rowland |
Nissan |
16.814 |
38 |
14 |
Nick Cassidy |
Virgin |
16.917 |
38 |
15 |
Robin Frijns |
Virgin |
21.278 |
38 |
16 |
Joel Eriksson |
Penske |
23.666 |
38 |
17 |
Alexander Sims |
Mahindra |
29.019 |
38 |
18 |
S.Sette Câmara |
Penske |
30.962 |
38 |
19 |
Oliver Turvey |
NIO |
33.199 |
38 |
20 |
Alex Lynn |
Mahindra |
33.438 |
38 |
21 |
Pascal Wehrlein |
Porsche |
33.781 |
38 |
22 |
Nyck de Vries |
Mercedes |
|
37 |
- |
Tom Blomqvist |
NIO |
|
32 |
- |
Sam Bird |
Jaguar |
|
8 |
Šampionát
P |
Jezdec |
Body |
1 |
Nyck de Vries |
95 |
2 |
Edoardo Mortara |
92 |
3 |
Jake Dennis |
91 |
4 |
Mitch Evans |
90 |
5 |
Robin Frijns |
89 |
6 |
Lucas di Grassi |
87 |
7 |
António Félix da Costa |
86 |
8 |
Sam Bird |
81 |
9 |
Jean-Éric Vergne |
80 |
10 |
Alex Lynn |
78 |
11 |
Nick Cassidy |
76 |
12 |
René Rast |
75 |
13 |
Pascal Wehrlein |
71 |
14 |
Maximilian Guenther |
66 |
15 |
Stoffel Vandoorne |
63 |
16 |
Oliver Rowland |
59 |
17 |
André Lotterer |
46 |
18 |
Alexander Sims |
44 |
19 |
Nico Müller |
30 |
20 |
Norman Nato |
29 |
21 |
Sébastien Buemi |
20 |
22 |
Sérgio Sette Câmara |
16 |
23 |
Oliver Turvey |
13 |
24 |
Tom Blomqvist |
5 |
25 |
Joel Eriksson |
1 |