Berlínský Tempelhof hostil ve středu předposlední kvalifikaci a závod sezony 2019/2020 elektrické formule E. Premiérové vítězství v šampionátu ve své kariéře získal britský pilot stáje Nissan Oliver Rowland.
Po tréninkových jízdách odstartovalo ostré dění v Berlíně kvalifikací na desátý závod sezony 2019/2020, která přinesla celou řadu zmatků a překvapení.
Na třetí konfiguraci okruhu na bývalém letišti Tempelhof s novou technickou pasáží v prvním sektoru nestihli zajet žádný čas účastníci první kvalifikační skupiny Jean-Éric Vergne, Antóni Félix da Costa (oba DS Techeetah), Sébastien Buemi (Nissan) a Lucas di Grassi (Audi). Čtveřice rychlých pilotů tak byla odsouzena ke startu z chvostu startovního roštu.
Do superpolu, kde o pole position bojuje šest nejlepších jezdců po základní skupinové části kvalifikace, naopak poprvé v kariéře postoupili Neel Jani (Porsche), dvojnásobný šampion DTM René Rast, který u Audi nahradil vyhozeného Daniela Abta a také Tom Blomqvist, který u Jaguaru pro poslední dva závody sezony vystřídal Jamese Calada. Ten už z Berlína odcestoval do Spa, kde se s vozem Ferrari ve třídě LMGTE - PRO zúčastní dalšího závodu vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC.
Pole position získal britský jezdec Nissanu a bývalý pilot formule 2 Oliver Rowland, který od devětačtyřicet tisícin sekundy porazil druhého Robina Frijnse z týmu Virgin.
Po startu předvedl Rowland dominantní výkon a od startu až do cíle kontroloval své postavení na čele závodu. Osmadvacetiletý britský pilot vedl v každém z 36 kol a po suverénním výkonu mohl slavit své vůbec první vítězství v elektrickém šampionátu. Rowland se navíc před čtvrtečním posledním závodem sezony posunul na druhé místo celkového pořadí o 3 body před Jeana-Érica Vergneho, který ve středu dojel osmnáctý a nebodoval.
Start ze druhého místa a místo druhé v cíli. Takový byl pátý berlínský závod pro Robina Frijnse s fialovým monopostem Virgin. Holanďan podjel šachovnicový praporek se ztrátou necelých dvou sekund na Rowlanda.
Velká radost panovala po závodě v táborě tovární stáje Audi, pro kterou získal třetí místo na stupních vítězů René Rast. Úřadující šampion DTM svedl o premiérové pódium ve formuli E vítězný souboj s Andrém Lottererem, který se za volantem svého Porsche nakonec musel spokojit se čtvrtým místem.
Druhý Frijns, třetí Rast i sedmnáctý Nico Müller z týmu Dragon budou ihned po čtvrtečním závodě cestovat na německý Lausitzring, kde o víkendu pokračuje sezona DTM. Všichni tři zmínění v prestižním seriálu cestovních vozů hájí barvy Audi.
Sébastien Buemi a Alex Lynn budou pro změnu cestovat do Spa, kde jsou již ve čtvrtek na programu úvodní volné tréninky před sobotním šestihodinovým závodem FIA WEC.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Oliver Rowland |
Nissan |
47:28.880 |
36 |
2 |
Robin Frijns |
Virgin |
1.903 |
36 |
3 |
René Rast |
Audi |
7.490 |
36 |
4 |
André Lotterer |
Porsche |
7.863 |
36 |
5 |
Alex Lynn |
Mahindra |
11.441 |
36 |
6 |
Neel Jani |
Porsche |
12.922 |
36 |
7 |
Mitch Evans |
Jaguar |
14.106 |
36 |
8 |
Edoardo Mortara |
Venturi |
17.134 |
36 |
9 |
S.Vandoorne |
Mercedes |
18.949 |
36 |
10 |
Sébastien Buemi |
Nissan |
19.731 |
36 |
11 |
Alexander Sims |
BMW |
23.331 |
36 |
12 |
Tom Blomqvist |
Jaguar |
24.807 |
36 |
13 |
Felipe Massa |
Venturi |
27.775 |
36 |
14 |
Nyck de Vries |
Mercedes |
28.723 |
36 |
15 |
S.Sette Câmara |
Dragon |
31.132 |
36 |
16 |
J.d'Ambrosio |
Mahindra |
31.524 |
36 |
17 |
Nico Müller |
Dragon |
34.140 |
36 |
18 |
Jean-Éric Vergne |
DS Techeetah |
34.986 |
36 |
19 |
Oliver Turvey |
NIO |
44.377 |
36 |
20 |
Sam Bird |
Virgin |
46.591 |
36 |
21 |
Lucas di Grassi |
Audi |
1'15.119 |
36 |
22 |
Max Guenther |
BMW |
|
4 |
- |
A.F.da Costa |
DS Techeetah |
|
35 |
- |
Daniel Abt |
NIO |
|
33 |