Přední jezdci F1 podporují nápady na změny okruhu v Melbourne

Daniel Ricciardo a Lewis Hamilton podporují myšlenku úpravy okruhu v Melbourne, aby se zlepšily možnosti předjíždění na městské trati, která od roku 1996 hostí Velkou cenu Austrálie vozů formule 1.
Přední jezdci F1 podporují nápady na změny okruhu v Melbourne

Výkonný ředitel Korporace Velké ceny Austrálie Andrew Westacott již dříve potvrdil, že v „příštím roce nebo dvou“ bude okruh v Melbourne přeasfaltován.

Letošní ročník závodu v Austrálii byl zrušen kvůli globální pandemii koronaviru. Příští rok se ale bude v Melbourne opět závodit se současnými vozy, jelikož F1 a Mezinárodní automobilová federace (FIA) se dohodly v rámci úspor nákladů v roce 2021 závodit se současnými monoposty.

Podle Ricciarda je okruh Albert Parku připomíná další městskou trať v Monte Carlu. „Je radost na ní jet, ale pro předjíždění to není nejlepší trať v kalendáři,“ řekl Australan.

„Byli jsme dotázání na náš názor, zda by trať mohla mít nějaké změny a bylo nám řečeno, že na trati jsou některé sekce, které by mohly být širší nebo by se mohli pokusit změnit úhel některých zatáček, otevřít je a vytvořit možná větší brzdné zóny nebo jednoduše více příležitostí k předjíždění,“ řekl.

Do příštího roku by mohla trať v australském Albert Parku doznat změn

Do příštího roku by mohla trať v australském Albert Parku doznat změn

„Myslím, že toho se snaží dosáhnout. Jsem rozhodně pro, a to také proto, že na tomto tvaru okruhu už jezdíme nějakou chvíli. Když se změní pár zatáček a v neděli (v závodě) to udělá lepší show, myslím, že bychom s tím všichni souhlasili.“

Hamilton změny podporuje i vzhledem k tomu, že letošní vozy by díky většímu přítlaku mohly být ještě rychlejší než v minulosti.

„Obzvlášť teď, když jsme rychlejší a rychlejší, zřejmě uvidíte méně předjíždění. Máme více přítlaku, lepší větrný pytel za vozem, což ještě více ovlivňuje auta vzadu,“ popisuje šestinásobný mistr světa.

„Takže ano, rozhodně jsem pro, aby přidali nějaké opravdu skvělé úpravy. Opravdu nevím, co by museli udělat se současným tvarem okruhu. Jen ho prodloužit, to udělá velký rozdíl. Neznám odpověď, ale jsem pro.“

Vettel by počkal na nová pravidla

Konzervativní přístup naopak volí Sebastian Vettel z Ferrari, který by se změnami okruhu počkal, co se závoděním udělají nová technická pravidla, která měla platit od roku 2021, ale kvůli pandemii koronaviru byla odložena.

„Chápu to, ale nevím. zřejmě toho (nová pravidla) hodně změní z pohledu závodění, takže by asi bylo rozumné počkat, než přestavíte celou trať,“ říká Vettel.

„Mohla by to také být levnější varianta, investujme nejdříve peníze do aut, než je utratíte na trati. Myslím, že nejlepší bude počkat a uvidíme, co se stane příští rok. Když pak bude trať ještě hezčí, do toho, obvykle to ale skončí tak, že to není hezké,“ dodává Němec, který vyhrál v Melbourne třikrát.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Vettel se v roce 2014 mohl nechat porazit Ricciardem schválně, myslí si Brundle

20:20 | Toto Wolff řekl, že jeho komentáře, že by Mercedes mohl o jezdecké sestavě rozhodnout až v zimě, byl vtip... vystřelil si z opakovaných dotazů novinářů.
17:24 | Ve 20:30 začíná kvalifikace IndyCar... debutuje Kevin Magnussen. Ve 23:00 pak závod formule E z mexické Puebly.
14:06 | Po francouzských bagetách ve druhé zatáčce se dnes v Le Castellet servírují také traťové limity. V posledním tréninku bylo smazáno 10 časů.
11:11 | Týmy nejsou vůbec spokojené s bagetovými obrubníky ve druhé zatáčce. Pokud přes ně jezdec přejde, hrozí poškození vozu, což se stalo Bottasovi a Verstappenovi. Masi je však neoblomný a obrubníky zůstávají.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink Bottas (1:33.448)
2. trénink Verstappen (1:32.872)
Sobota 19. června 2021
3. trénink Verstappen (1:31.300)
Kvalifikace Verstappen (1:29.990)
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00