Předjíždět jsem musel kvůli slabému motoru, říká Verstappen

Podle Maxe Verstappena může za jeho předjížděcí manévry v letošní sezóně formule 1 také fakt, že pohonná jednotka Renault nebyla dostatečně silná na rovinkách a on proto musel získávat pozice útoky v zatáčkách.
Předjíždět jsem musel kvůli slabému motoru, říká Verstappen

Nejmladší pilot startovního pole zaujal ve své premiérové sezóně několika velmi povedenými předjížděcími manévry. Jeho úspěšný útok na Felipeho Nasra vnější stopou v zatáčce Blanchimont přitom ocenili i fanoušci a Verstappen si za něj na galavečeru FIA odnesl také ocenění.

„Rozhodně to udělalo má předjíždění zajímavějšími,“ řekl Verstappen pro Motorsport.com. „Pokud bychom měli velmi dobrý motor, pak bychom je zkrátka předjeli na rovinkách. V konečném důsledku bychom měli více méně podobné výsledky, ale nebylo by to tak zajímavé!“

„Takže na jednu stranu to znamenalo, že jsem musel vytáhnout takové dobré předjížděcí manévry, jelikož jsem neměl motor na to, abych mohl kluky předjet na rovinkách jako ostatní. Na straně druhé chcete ale určitě dobrý motor, se kterým budete bojovat vpředu, to je jasné.“

Ačkoliv Verstappen předvedl během sezóny více předjížděcích manévrů, jemu osobně se nejvíce líbil ten ve Spa.

„Myslím, že ten nejlepší byl rozhodně ve Spa,“ řekl. „Jeli jsme přes 300 km/h a bylo velmi těžké vědět, co si můžete dovolit, také bylo náročné na to najít místo. Čína byla také dobrá, užil jsem si i Malajsii a opravdu dobrá byla Brazílie.“

Pro příští rok Toro Rosso mění dodavatele motorů, když současný Renault nahradí pohonné jednotky Ferrari.

„Myslím, že pokud budeme mít příští rok motor s trochu větším výkonem, tak se můžeme rozhodně posunout vpřed,“ dodal. „I z pohledu samotného vozu to vypadá velmi silně, ačkoliv nikdy nevíte, s čím přijdou ostatní týmy. Určitě ale, pokud bychom měli více výkonu, tak to pro nás bude lepší.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Force India může být i čtvrtá, míní Pérez

15:06 | Změny DRS zóny v Imole. Detekční bod se přesouvá z 40 metrů za 18. zatáčkou do 20 metrů před 17. zatáčkou. Aktivační bod z cílové rovinky na 60 metrů před 19. zatáčkou
11:33 | Stefano Domenicali pro Autosport vyloučil, že by F1 přešla v budoucnu na dvoudenní formát víkendu. Pro promotéry a prodej vstupenek to není výhodné.
11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.00–12.00
2. trénink 14.30–15.30
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00