Předjíždění je problém, připouští Brawn. Řeší se to

V Austrálii jsme napočítali jen asi 5 předjetí. Moc nepomohla ani třetí DRS. Je sice pravdou, že v Albert Parku se vždy předjíždělo obtížně, ale v posledních letech se hůře předjíždí na všech okruzích.
Předjíždění je problém, připouští Brawn. Řeší se to

„Jedna důležitá ingredience chyběla, konkrétně předjíždění,“ řekl Ross Brawn pro Autosport. „V tomto úvodním závodě jsme měli velmi málo předjetí.“

„Je velmi důležité, aby se k sobě auta mohla přiblížit a závodit kolo na kolo.“ 

„Když je mezi dvěma auty jen malý rychlostní rozdíl, je téměř nemožné, aby se pronásledovatel dostal dost blízko na to, aby mohl zaútočit.“

Verstappen v roli diváka? Televizi by během závodu vypnul!

Verstappen v roli diváka? Televizi by během závodu vypnul!

„Viděli jsme to s Hamiltonem a Vettelem, Verstappenem a Magnussenem a opět mezi Holanďanem a Alonsem, stejně jako mezi Ricciardem a Räikkönenem.“

„Uvědomme si, o kolik soubojů kolo na kolo jsme přišli. A to jsme poprvé měli třetí DRS zónu, která má zvýšit šance na předjíždění.“

Nová aerodynamická pravidla sice přinesla rychlé a dobře vypadající vozy (do zavedení svatozáře), ale předjíždění se spíše ještě zhoršilo. Podle statistik Pirelli jsme vloni viděli 435 předjížděcích manévrů, což bylo 21,8 předjetí na závod. 

Pro srovnání (počet předjetí v průměru na závod):

  • 2011: 58,9 (24)
  • 2012: 56,9 (24)
  • 2013: 51,8 (22)
  • 2014: 33,4 (22)
  • 2015: 26,8 (20)
  • 2016: 41,2 (22)

(v závorce uveden počet vozů na startu)

Vettel: Přestaňte naříkat nad nedostatkem předjíždění v F1

Vettel: Přestaňte naříkat nad nedostatkem předjíždění v F1

„Dokud k problému nepřistoupíme strukturovaně, nedosáhneme žádného pokroku,“ řekl Brawn.

„Jedním z našich cílů, který řešíme spolu s FIA a týmy, je, že pro rok 2021 chceme mít vozy, které umožní jezdcům skutečně bojovat proti sobě.“

„Za tímto účelem provádí FIA a F1 aerodynamický výzkum na dvou modelech aut a to v aerodynamickém tunelu i CFD (počítačové simulace proudění kapalin, pozn. redakce).“

„Musíme vyvinout design auta, který dosáhne současné úrovně výkonu, ale dovolí souboje kolo na kolo. Fanoušci formule 1 chtějí vidět lepší show a předjíždění je nejvíce vzrušující a nejvíce velkolepý prvek, který na trati můžeme mít.“

Foto: Getty Images / Robert Cianflone 

Diskuze (48) Další článek: Ve F1 nemá šanci vyhrát, proto jezdí jinde, říká o Alonsovi Rosberg
26. května | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
26. května | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod Ricciardo